علیرضا آذریان شنبه در گفت وگو با ایرنابا اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط استان به ویژه شهرهای شمالی اظهار داشت: امروز میزان غلظت گرد و غبار در شهرهای شمالی از جمله دزفول و شوش و شهرهای شرقی ماهشهر و امیدیه بیش از سایر نقاط استان بوده است، که دلیل آن فعال شدن کانون های شماال استان در منطقه فکه و کانون های شرق استان در اطراف اهواز بوده است.
وی با اشاره به وقوع پدیده گرد وغبار از دیروز در استان افزود: وزش باد باعث تشدید پدیده گرد و غبار شده است.
آذریان اضافه کرد: کانون های شمال استان از نوع کانون های ماسه ای و رملی است که با وزش باد، افزایش دما و کاهش رطوبت فعالیت آنها تشدید می شود.
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اعلام کرد که در ساعت 10 امروز میزان غلظت گرد وغبار 10 میکرون در شهرهای دزفول 984 میکروگرم برمترمکعب، شوش 840 میکروگرم برمترمکعب، اندیمشک 610 میکروگرم برمترمکعب، امیدیه 513 میکروگرم برمترمکعب، بهبهان 317 میکروگرم برمترمکعب، اهواز 242، سوسنگرد 234 میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه 225 میکروگرم برمترمکعب، شادگان 217 میکروگرم برمترمکعب، آبادان 220 و بندرامام 210 میکروگرم برمترمکعب رسیده است.
آلودگی هوای دزفول در ساعت 9 امروز یک هزار و 250 میکروگرم بر مترمکعب (هشت برابر حدمجاز) بوده است.
این دومین بار طی یک هفته گذشته است که دزفول بالاترین میزان آلودگی هوا را در استان به خود اختصاص می دهد، این در حالیست که کیفیت این شهر پیش از این جز مناطق مطلوب تر استان بوده است.

/6002/9754
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.