عبدالواحد عبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکل همیشگی آب و فاضلاب در این شهرستان اظهار داشت: مشکلات آب و فاضلاب، موضوع تکراری هر جلسه شورای سلامت است، موضوعی که همواره موجب گلایه مندی شهروندان شده است.
وی با اشاره به اینکه غیبت مدیر آب و فاضلاب بندرماهشهر در بیشتر جلسات شورای سلامت گواه همین مسئله است افزود: کیفیت آب در نقاط مختلف شهرستان به جز شهر چمران که از کیفیت نسبی برخوردار است، دچار مشکل است که موضوعی نگران کننده است.
وی اضافه کرد:فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و شکستگی خطوط آب رسانی در سطح شهرستان به یک مسئله جدی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: البته برخی مشکلات ساختاری از جمله مقررات دست و پاگیر اداری و کمبود اعتبارات و عدم جدیت در اجرای سریع پروژه ها چالش های موجود در این بخش است.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری بندرماهشهر در ادامه گفت: با اقدامات انجام شده تقریبا کمیت آب تا حدودی در سطح شهرستان بهتر شده است البته در بخش تاسیسات اقدامات خوبی انجام شده است و شرایط بهتری در بخش کیفیت آب تا پایان بهمن ماه را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: تعلل در رفع شکستگی خطوط آب رسانی دیگر مشکلات در آب و فاضلاب حاصل مدیریت نامناسب مسئولین آبفای شهری و روستایی است که فرمانداری در این زمینه تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه داده و از مدیریت شبکه بهداشت خواسته است در صورت لزوم قضیه را به دادستانی ارجاع دهند.
عبادی عنوان کرد: کمک های صنایع به شهرستان در قالب شورای راهبردی انجام می شود که این روش با پیچ وخم های اداری بسیار زیادی از جمله انتقال اعتبارات به خزانه ادارات کل رو به رو است، بنابراین در این شرایط مدیران شهری توانایی تخصیص اعتبار دارند اما هزینه این اعتبارات به سختی انجام می شود.
این مسئول گفت: انتظار می رود مدیران استانی این اعتبارات تخصیص داده شده از سوی صنایع را در قبال جبران ضرر و زیان های استقرار مجتمع های پتروشیمی بدانند و در کنار کمک های صنایع، اعتبارات استانی را برای شهرستان همانند سایر شهرستانها ها منظور کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری بندرماهشهر گفت: یکی از موارد مطرح شده در حوزه سلامت شهرستان، تصمیم گیری برای جمع آوری و دفع مناسب زباله های عفونی بود.
وی گفت: در این مورد توافقاتی برای تعیین پیمانکار پروژه انجام شده بود که پیش از این کار جمع آوری و دفع زباله های عفونی نیز انجام می شد اما به شکل منظم و سامان دهی شده نبود.
وی در پایان افزود: مقرر شد تا پایان این ماه پیمانکاری که از صلاحیت های مختلفی برخودار است، کار خود را برای به سرانجام رساندن این پروژه، تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان و اداره محیط زیست آغاز کند.
9858/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.