به گزارش ایرنا پیمان کاظمی نژاد دستیار ویژه استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی طرح دوم آبرسانی غدیر و اجرای سد مارد برای آبرسانی به آبادان و خرمشهر گفت: احداث سد مارد که اجرای آن به 6 ماه زمان نیاز داشت در مدت 45 روز به صورت ضربتی با همت پیمانکار شرکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان آب و برق خوزستان به عنوان کارفرما به پایان رسید.
وی افزود: با احداث سد مارد ، شوری آب در رودخانه کارون در مقطع خرمشهر کاهش می یابد و از پیشروی آب دریا به سمت کانال مارد جلوگیری می شود.
کاظمی نژاد مراحل پایانی اجرای طرح آبرسانی غدیر 2 را نیز 15 تیر جاری پیش بینی کرد و گفت: با اجرای این طرح 150 هزار متر مکعب آب مورد نیاز آبادان و 100 هزار متر مکعب آب آشامیدنی خرمشهر تامین می شود.
وی با اشاره به آبرسانی به روستاهای آبادان و خرمشهر بیان کرد: هم اکنون 2 خط انشعاب از طرح غدیر برای روستاهای آبادان به تصفیه خانه شهید کشت کار به طول 6.2 کیلومتر و خط روستاهای حفارشرقی خرمشهر به طول 9 کیلومتر در حال اجرا است.
کاظمی نژاد میزان اعتبار آبرسانی به روستاهای آبادان و خرمشهر را 70 میلیارد ریال بیان کرد.
به گزارش ایرنا حمید رضا جانباز معاون وزیر نیرو به همراه هیات همراه و تنی چند از مدیران سازمان آب و برق و آبفای خوزستان، نمایندگان مجلس، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر و مسئولان محلی خرمشهر و آبادان از سد خاکی مارد دیدن کرد.
به گزارش ایرنا برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.
مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری آب آشامیدنی با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کنند.
7100/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.