غلامرضا شریعتی 12 خرداد ماه در پایان نشست کارگروه مبادلات مرزی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد: در این جلسه پیرامون ساماندهی پایانه مرزی چذابه و اقداماتی که در این زمینه از سال گذشته شروع شده است و ادامه دارد، گزارش‌هایی ارائه شد؛ امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده کار به اتمام برسد و سامان پیدا کند.

وی افزود: با ساماندهی پایانه مرزی چذابه از هرج و مرج و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری می‌شود و شرایط به گونه‌ای خواهد بود که جلوی افرادی که با ایجاد هرج و مرج درآمدهای بعضاً کلان و غیرقانونی به دست می‌آورند گرفته می‌شود و منافع عمومی و دولت به عنوان اولویت اول مد نظر قرار خواهد گرفت که در این زمینه خوشبختانه کارهای بسیار موثر و بنیادی انجام شده است.

شریعتی ادامه داد: همچنین در رابطه با کالاهای ملوانی و ته لنجی با توجه به مصوبه جدید دولت برای گمرک سجافی تصمیماتی گرفته شد و هماهنگی‌های انجام شد تا انشاالله دغدغه مردم عزیز در آن منطقه و سایر مناطق در این زمینه رفع شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین بحث‌هایی پیرامون بازارچه اروندکنار و گمرک آن بود که تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله مشکلات احصا و در جلسه بعد ارائه شود و مورد بررسی قرار گیرد تا ما به سمت صادراتی شدن آن محور حرکت کنیم.

شریعتی تصریح کرد: همچنین با توجه به شعار سال در خصوص حمایت از کالای ایرانی به سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتاق‌های بازرگانی دستور داده شد که تلاش لازم در جهت گسترش و توسعه صادرات استان را داشته باشند و بازارهای جدید و هدف برای کالای ایرانی و خوزستانی فراهم کنند و برای این امر کلینیک صادرات تشکیل شود تا موضوعات مختلف ارزیابی و مشکلات احصا شود و همچنین نیازسنجی بازارهای هدف را مشخص کنند و در این زمینه اقدامات لازم برای توسعه صادرات در حوزه‌های مختلف و صنایع کوچک، متوسط و بزرگ انجام شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به توسعه مبادلات مرزی کمک کنیم و تلاش ما متمرکز در زمینه‌ها و محصولات مختلف استان است که در جلسات آینده مطرح و بررسی خواهد شد. 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 934973
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.