برخی از این کشاورزان به خبرنگار ایرنا گفتند: درست است که مشکل کم آبی وجود دارد اما باید با مدیریت بهینه مشکل کشاورزان را نیز رفع کرد و نه اینکه آنان را از کشت محروم کرد.
این کشاورزان اغلب برنجکار هستند و تاکید کردند با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع کشت تابستانه باقی نمانده مسئولان یا اجازه کشت دهند و یا معوض آن را به کشاورزان پرداخت کنند.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان پیشتر اعلام کرد که برای جبران ممنوعیت کشت تابستانی برخی محصولات کشاورزی در خوزستان مقرر شده که کشت های معوض در نظر گرفته شود که اعلام خواهد شد.
مصطفی شبه افزود: منابع آبی خوزستان متاثر از آورد آب از استان های بالا دست است که در سال زراعی جاری بارش باران در بالا دست بسیار کم بوده و این موضوع باعث شده که مخازن آب سدهای خوزستان کاهش چشمگیری یافته است.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: کشت تابستانه برخی محصولات کشاورزی در خوزستان از جمله نیشکر و کشت های دایمی و باغات و نخیلات و شیلات تامین آب می شوند و کشت های فصلی ممنوع هستند و البته در حوضه رودخانه کرخه محدودیت کشت وجود دارد.
شبه ، با بیان اینکه با کنترل مصرف می توان تامین آب شرب را مدیریت کرد ادامه داد:مهمترین موضوع تامین آب شرب است و نباید تامین آب شرب دچار مشکل و یا آسیب شود.
پیش از این رییس انجمن برنج خوزستان ممنوعیت کشت برنج در استان را باعث بیکاری 350 هزار نفر عنوان کرده بود.
گفتنی است در 22 و 24 اردیبهشت ماه امسال کشاورزان با حضور مقابل استانداری خوزستان خواستار تعیین تکلیف کشت تابستانه شدند.
بخش شاوور شهرستان شوش با 2 شهر الوان و شاوور و بیش از 120 روستا حدود 90هزار نفر جمعیت دارد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.