علیرضا خلیلی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:با توجه به جمعیت شهری 300 هزار نفری آبادان و لحاظ کردن الگوی مصرف 200 لیتر برای هر شهروند به طور متوسط 60هزار متر مکعب آب در روز برای آبادان مورد نیاز است.
وی افزود:هم اکنون با استفاده از ظرفیت تاسیسات آب شهری و روستایی نزدیک به 200هزار متر مکعب آب شرب در روز در آبادان تولید می شود که بیشتر از الگوی مصرف است.
خلیلی نیا، وجود انشعاب های غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه شهری، استفاده آب شرب برای کشاورزی و مصارف غیر شرب را دلیل اصلی کمی آب در آبادان عنوان کرد.
وی گفت:هم اکنون به طور متوسط روزانه 70 هزار متر مکعب آب از طریق طرح آبرسانی غدیر در اختیار آبادان قرار می گیرد که از امروز سهیمه آبادان به 93 هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است.
خلیلی نیا افزود: تا 45 روز آینده میزان آب از طرح آبرسانی غدیر به 120 هزارمتر مکعب در روز خواهد رسید که با 10هزار متر مکعب آب شیرین کن های موجود آب خوبی در دسترس مردم آبادان قرار می گیرد.
وی بر صرفه جویی مردم به ویژه تا 45 روز آینده تاکید کرد و بیان کرد: با تکمیل خط دوم انتقال آب طرح غدیر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر متوقف می شود.
مدیر آبفای آبادان میزان شوری آب شرب آبادان در روز دوشنبه را چهار هزار میکروموس اعلام کرد و گفت: این میزان شوری تا چند روز آینده کاهش می یابد.
میزان شوری آب در حالت عادی کمتر از سه هزار میکروموس است.
3015/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.