کوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروزشنبه شاخص های ناپایداری در استان بالاست و بارش های پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش تندباد و گرد و غبار به صورت موقت در برخی نقاط پیش بینی می شود اما به شدت دیروز نیست.
وی افزود: شب گذشته توده گرد و خاک از کشور عراق وارد استان شد و نیمه غربی کشور را فرا گرفت.
بهادری ادامه داد: به دلیل بالا بودن ضرایب ناپایداری هوا و وجود ابر، توفان با سرعت 86 کیلومتر در ساعت روز جمعه اهواز را در نوردید که سه ساعت طول کشید و باعث قطعی برق در برخی نقاط اهواز شد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: همچنین گرد و غبار باعث کاهش شعاع دید در برخی نقاط استان از جمله شوشتر، شوش، اندیمشک، بستان، حمیدیه، مسجدسلیمان و اهواز شد.
وی گفت: شب گذشته و امروز صبح بارش باران در برخی نقاط استان گزارش شده که میزان بارندگی در آغاجاری 5.2، دهدزسه، امیدیه 2.5، بهبهان، مسجدسلیمان، ایذه، شادگان و اهواز نیم میلیمتر ثبت شده است.
بهادری اظهار کرد: شعاع دید افقی امروز صبح در شوشتر 300، اندیمشک 800، شوش یک هزار و بستان 2 هزار متر گزارش شده است.
مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: فردا یکشنبه جو پایدار است و نقشه های یپش بینی نشان می دهد که آخر هفته سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود.
وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 35 و دهدز با 13 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 33 و 22 درجه سانتیگراد در نوسان است.
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای وزش بادهای شدید و گرد و خاک را برای برخی نقاط استان پیش بینی کرده بود.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.