آتش پاد علی تراب پور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد که با نظارت والدین، افراد خانواده و آموزش مناسب می توان از حوادث و خطرات این مناسبت پیشگیری کرد.
وی بیان کرد: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصا گروههای در معرض خطر است. آموزش به والدین در مورد خطرات احتمالی ناشی از سر و کار داشتن با مواد منفجره و محترقه و نیز در مورد حوادث احتمالی ناشی از آتش بازی و همچنین آموزش اصول ایمنی و پیشگیری نقش مهمی در جلوگیری از بروز چنین حوادثی دارد.
وی افزود: هر اندازه که آگاهی افراد درباره احتمال وقوع حوادثی که در اثر کارکردن با مواد منفجره، ترقه ، محترقه و آتش بازی بیشتر شود بهتر می توان از احتمال وقوع این حوادث پیشگیری کرد.
رئیس سازمان آتش نشانی درادامه اظهار کرد: کلیه نیروهای دستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی از 21 تا 23 اسفند ماه سال جاری به حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند.
آتش پاد تراب پور عنوان کرد: استقرار شش دستگاه خودروی اطفاء حریق سبک در میادین اصلی و تقاطع های از پیش مشخص شده، استقرار پنج تیم واکنش سریع اطفا حریق در نقاط پرخطر از جمله کوی ملت، کیانپارس، زیتون کارمندی، کوی فاطمیه، استقرار شش تیم 2 نفره موتور سوار مجهز به سیستم اطفا حریق قابل حمل AFT در هسته مرکزی شهر ونقاط دارای گره های ترافیکی از جمله سلمان فارسی، چهار راه حضرت امام (ره)، کیانپارس، زیتون کارمندی ، تجهیز کلیه خودروهای مدیران مناطق به کپسول های اطفا حریق دستی و استفاده از آنها در گشت های شهری و کنترل وضعیت مناطق از جمله تمهیدات این سازمان در مراسم چهارشنبه آخر سال است.
وی گفت: همچنین تجهیز کلیه خودروهای اداری و استفاده از آنها در گشت های درون مناطق سکونت آنها، ارسال پیامک های توصیه های ایمنی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از دیگر تمهیدات این سازمان است.
در مراسم چهارشنبه آخر سال پارسال 19 نفر در خوزستان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
هم اکنون 14 ایستگاه عملیاتی و 2 ایستگاه امداد آبی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز وجود دارد.
//6002/7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.