به گزارش ایرنا سردار حیدر عباس زاده یکشنبه در نشست با رسانه های استان در محل فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: پلیس خوزستان در این مدت زمینه جرایم قتل86 درصد ، سرقت مسلحانه 90 درصد، در سرقت های به عنف 97 درصد و تجاوز به عنف 96 درصد کشف داشته است.
وی گفت: امیدواریم در سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده ،با شناسایی 95 درصدی عاملان این نوع جرایم مواجه شویم.
وی بیان کرد: با تلاش های گسترده پلیس استان در ماه های اخیر وضعیت امنیتی، انتظامی و ترافیکی استان به سطح بهتری رسیده است.
وی افزود: شاخص های امنیتی در سطح استان نسبت به سال گذشته ارتقا یافته و بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده نگاه مردم نیز به نیروی انتظامی تا حدودی بهبود یافته است.
فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در حوزه امنیت عمومی درگذشته نگرانی های زیادی برای مردم استان به خصوص در حوزه جرایم خشن، ایجاد شده بود که با تلاش های فراوان و برنامه ریزی دقیق بخش عمده ای از این نگرانی برطرف شده است .
وی بیان کرد: سرقت مسلحانه، آدم ربایی، شرارت و قتل ازجمله جرایمی است که همواره باعث ایجاد نگرانی در جامعه شده که در سال جاری برای برخورد با این جرایم تمهیدات ویژه ای اندیشیده شد و تا اندازه زیادی درصد این جرایم در استان کاهش یافت.
سردار عباس زاده با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی پلیس کشف جرایم است ، اظهار کرد: تجربه نشان داده کشف جرم باعث کاهش جرایم و ارتقای امنیت در جامعه می شود لذا با تلاش های شبانه روزی پلیس استان ، موفقیت های خوبی در سال جاری دراین زمینه رقم خورد.
وی بیان کرد : در حال حاضر از هر یک هزار جرم در استان بیش از 790 جرم شناسایی و کشف می شود که نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است .
فرمانده انتظامی خوزستان گفت : همچنین در بحث تیراندازی های سطح شهر نیز که یکی از دغدغه های جدی مردم استان بوده، در سال جاری با کاهش10 درصدی محقق شد و شاخص کشف دراین حوزه 69 درصد ثبت شد.
وی گفت: یکی از دیگر موفقیت های پلیس استان در زمینه کشف گروگان گیری است که در سال جاری صد در صدی محقق شده است.
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در موضوع شرارت نیز 82 درصد در سال جاری (40درصد افزایش ) و در کشفیات سلاح های جنگی و شکاری غیرمجاز 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم .
سردارعباس زاده گفت: بیکاری، حاشیه نشینی، سطح پایین تحصیلات، اعتیاد و موارد مختلفی در سطح جامعه می تواند از انگیزه های جرم باشد اما پلیس استان در زمینه برقراری نظم عمومی و امنیت جامعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
وی همچنین گفت: در سال جاری 6 تن و 249 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با سال گذشته 32 درصد افزایش داشت و دراین زمینه 290 قاچاقچی مواد دستگیر و 133 دستگاه خودروی حمل مواد نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی خوزستان همچنین به تمهیدات پلیس استان در شب چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی استان برای برقراری نظم و امنیت در این روز برنامه های ویژه ای را در دستور کار قرار داده و تاکنون مواد محترقه فراوانی را کشف کرده است.
وی همچنین از خانواده ها خواست در این ایام توجه بیشتری به فرزندان خود داشته باشند و از دسترسی ان ها به مواد محترقه جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: امسال 971 هزار و 785 عدد مواد محترقه پرخطر و کم خطر از سطح استان جمع آوری شده که در مقایسه با سال گذشته 327 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همچنین در حوزه پلیس فتا تلاش های خوبی صورت گرفته و 95 درصد پرونده های این حوزه به شناسایی و دستگیری متهمان منجر شده است.
سردار عباس زاده همچنین برقراری امنیت و کنترل ترافیکی برای تردد راهیان نور در مناطق مختلف استان را از جمله برنامه ها و رسالتهای ویژه پلیس استان در ایام نوروز 1397 برشمرد.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.