سردار محمد علیزاده روز یکشنبه در حاشیه آئین افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس دزفول در جمع خبرنگاران افزود:با همت و اراده جمعی مسئولان استانی و کشوری فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس دزفول با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد ولی استقرار تجهیزات جنگی کاری زمان بر و هزینه بر است که امیدواریم با تداوم پشتیبانی مسئولان تا 12 ماه دیگر به مرحله بهره برداری برسد.
وی با اشاره به نقش اثر گذار مردم دزفول در جغرافیای دفاع مقدس افزود:از آنجا که شهر دزفول در هشت سال جنگ مورد اصابت دهها فروند موشک دشمن بعثی قرار گرفته لذا ایجاد شهر موشک در باغ موزه دفاع مقدس دزفول مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد:علاوه بر این خاطرات رزمندگان نیز باید تکمیل شود و دایره المعارف استانی نیز در حال تکمیل شدن است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.
فرمانده تیپ حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان نیز گفت:فتح المبین یکی از حماسه های به یادماندنی دوران دفاع مقدس است که توسط دلاورمردان دزفولی شکل گرفت و باعث شد نام دزفول به نام شهر قهرمان در دنیا مطرح شود و نامش در تقویم کشورمان ثبت شود.
سردار حسن شاهوارپور ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در دزفول را شایسته مردم این شهرستان دانست و گفت:باید خاطرات اسطوره هایی که در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند در مدارس و مراکز آموزشی نقل شود و جوانان با این اسطوره ها بیشتر آشنا شوند.
وی دفاع مقدس را پشتوانه ای محکم برای انقلاب دانست و گفت:اگر دشمن احساس ضعف و ناتوانی کند حتما حمله خواهد کرد .
آیت اله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت:دفاع مقدس شامل ایثارگری ها ،اختراعات،ابداعات ومردم داری است و مجموعه دفاع مقدس میراث فرهنگی نه تنها برای کشور ما بلکه برای کشورهای دیگر منطقه و نه تنها در یک برهه از زمان بلکه برای همیشه تاریخ است.
وی افزود:این میراث ارزشمند باید به نسل های آینده نیز منتقل شود که باغ موزه راهکار مناسبی برای گردآوری این آثار و انتقال آنها به نسل های بعدی است .
آیت اله حیدری ضمن تقدیر از جانفشانی مردم دزفول در طول دوران دفاع مقدس گفت:این ایثارگری ها و شهادت نمونه بارز حماسه ای است که باید ماندگار بماند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.