معاون استاندار خوزستان گفت: سال‌جاری 330 میلیارد ریال وام برای اشتغال خانگی به استان اختصاص یافته که بیش از 80 درصد آن به بانوان تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آیین رونمایی از مرکز فنی و حرفه ای بانوان منطقه ملاشیه، امروز (سه شنبه 14 آذرماه)  با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری،مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل امور بانوان استان، مدیر کل اداره فنی و حرفه ای خوزستان برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته وحدت، افتتاح این مرکز را در راستای گسترش آموزش های مهارتی در سطح استان به ویژه در مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: امیدواریم که اثر بخشی آن به صورت ملموس در زندگی مردم مشاهده شود.

 علی حسین حسین زاده افزود: اقدامات مناسبی پیرامون مهارت افزایی و توانمند سازی افراد توسط اداره کل فنی و حرفه ای صورت گرفته است و امیدوار هستیم تا حدودی زمینه اشتغال را در خوزستان فراهم کند.

وی به معضل بیکاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: بیکاری تنها مشکل استان خوزستان نیست بلکه یک چالش کشوری است و هیچ دولتی به تنهایی قادر به حل معضل بیکاری نیست. بخش عمده ای از اشتغال زایی را باید بتوانیم با بستر سازی و فراهم کردن مباحث اقتصادی کارشناسی شده از طریق مردم انجام دهیم.

حسین زاده گفت: در سال جاری 330 میلیارد ریال وام برای اشتغال خانگی به استان خوزستان اختصاص یافته است که بیش از 80 درصد آن به بانوان تعلق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: این وام باید به کسانی تعلق گیرد که مهارت های لازم را آموزش دیده باشند تا بتواند اثر بخش باشد؛ چرا که وام گرفتن بدون تخصص و مهارت نه تنها معضلی را حل نخواهد کرد بلکه گاهی می تواند مشکل آفرین باشد.

معاون سیاسی استانداری در پایان با اشاره به این که اجرا و تدوین برنامه های مهارتی در تمام استان امکان پذیر نیست، افزود: هر منطقه و شهرستان ظرفیت ها و نیاز های متفاوتی دارد و باید با نگاه کارشناسی، نیاز سنجی هر منطقه تعیین شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر است؛ راه اندازی این مرکز از محل اعتبارات شورای اجتماعی کشور تامین اعتبار شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.