به گزارش ایرنا سردارد داود آذرنوش بامداد پنجشنبه در حاشیه حضور نخبگان و قهرمانان ورزش بین المللی ایران در آبادان اظهار کرد: در چند سال اخیر اعزام ورزشکاران بین المللی کشور برای تجدید میثاق با شهدا به مناطق جنگی کشور بخصوص به استان خوزستان انجام شده است.
وی افزود:40 ورزشکار که امسال در مسابقات آسیا و جهان صاحب مقام شدند امروز برای بازدید از مناطق جنگی و همچنین ادای احترام به شهدای شلمچه عازم آبادان شدند.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: ورزشکاران با حضور در مناطق جنگی کشور با مفهوم ایثار رزمندگان آشنا می شوند و این آشنایی در روحیه ورزشکاران تاثیر زیادی خواهد داشت.
آذرنوش افزود: ورزش ایران پنج هزار شهید را در زمان دفاع مقدس تقدیم کرده و 110 ورزشکار نیز در دفاع از حرم اهل بیت به مقام شامخ شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: اثربخشی بازدید از مناطق جنگی در ورزشکاران بسیار زیاد است و می توان این اثربخشی را در زندگی شخصی آنها که الگوی جوانان این مرز و بوم هستند مشاهده کرد .
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: در همین زمینه چاپ کتاب شهدای ورزشکار با تیراژ سه هزار نسخه، از اقدامات وزارت ورزش و جوانان است که در اختیار تیم های ملی قرار می گیرد.
آذرنوش گفت:با شناسایی و تحقیقات انجام شده 14 شهید ورزشکار شاخص داریم که تاکنون اسناد سه تن از این شهیدان والامقام به رشته تحریر درآمده و زندگی نامه 11 تن دیگر نیز در آینده چاپ می شود.
وی افزود: با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان اقداماتی در خصوص تجلیل از مقام شهدای ورزشکار مدافع حرم در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه برای همایش سال آینده تجلیل از شهدای ورزشکار قصد داریم تا شهدای ورزشکار مدافع حرم را به طور دقیق شناسایی و در یک جلد کتاب شرح حال زندگی این عزیزان تالیف کنیم.
آذرنوش تحرک، شادابی، نشاط و انگیزه را از ویژگی های قهرمانان در تمام صحنه ها عنوان کرد و خواستار مسلح شدن قهرمانان به بصیرت سیاسی، دینی و انقلابی و پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی شد.
وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ و منش پهلوانی یکی از برنامه‌ های اولویت ‌دار سازمان ورزش بسیج محسوب می ‌شود که مورد توجه سازمان قرار دارد که برگزاری محافل انس با قرآن ‌کریم و مجموعه اقدامات فرهنگی در پایگاه‌ های استعدادیابی، از جمله برنامه‌ های این بخش تلقی می‌ شود.
وی افزود: امروز همه وظیفه داریم تا یاد و خاطره شهدای عزیزی که جان خود را برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند را به بهترین شکل ممکن گرامی بداریم.
/6002/7104/7165
خبرنگار:مسعود گادار** تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.