وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در خرمشهر، گفت: سهولت در استفاده از اینترنت و تلفن همراه در مرزهای شلمچه و چذابه، نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدجواد آذری جهرمی، امروز دوشنبه هشتم آبانماه در خرمشهر بیان داشت: تمام تمهیداتی که انجام گرفته چه به لحاظ کمی و کیفی، جهت تسهیل ارتباطات است که در مناطق مرزی چذابه و شلمچه، پوشش اینترنت و وای فا بصورت رایگان اعلام گردیده و قرار است امروز از این طرح ها بازدید داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر پوشش اینترنتی، ارتباطات موبایلی در نقاط کور مرزی را نیز پوشش داده ایم.

آذری جهرمی ادامه داد: خوشبختانه در داخل کشور مشکل خاصی نداریم. از دولت عراق یک سیگنال مثبت در حوضه پوشش ارتباطات برای نجف و کربلا دریافت کرده ایم اما عملیاتی نشده است و در حال بررسی از طریق سفارت ایران در عراق هستیم که اگر تا امشب جواب مثبت گرفتیم این مسأله نیز عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در فضای مجازی مباحثی مطرح گردیده که نرخ مکالمه با کشورهای خارجی 70 تومان است ولی با عراق 900 تومان و کاری برای زوار اربعین صورت نگرفته، این مسأله ربطی به ما پیدا نمی کند بلکه مربوط به اپراتورهای عراقی است که صحبتی کرده ایم تا چنانچه حاضر شوند، نرخ مکالمه را هم ما و هم طرف عراقی به نصف کاهش دهیم ولی تا این لحظه، سیگنال مثبتی دریافت نکرده ایم. و مسلما" وقتی آنها مایل نباشند، ما هم نمی توانیم اعلام آمادگی کنیم چون طبیعتا" به ضرر اقتصاد کشور است و این اتفاق باید با موافقت طرفین باشد و بالانس های مالی باید لحاظ شود.

جهرمی بیان داشت: در این سفر برنامه هایی برای توسعه ی ارتباطات در خوزستان به خصوص شمال این استان که به دلیل کوهستانی بودن، با مشکلاتی مواجه هستند داریم زیرا این استان حق بزرگی بر گردن ملت و کشور ایران دارد. از اینرو مبلغی حدود 11 میلیارد تومان برای رفع مشکلات ارتباطی بخصوص در شهرهای بهبهان، لالی تا مسیر مسجدسلیمان اختصاص داده ایم که البته از پیشرفت کار راضی نیستیم زیرا در جاهایی ناچاریم کار کنیم که حتی تأسیسات برق هم وجود ندارد و بایستی از منابع انرژی جدید استفاده نماییم از طرفی در تأمین اعتبارات هم با مشکلاتی روبرو هستیم که قول همکاری گرفته ایم و انشاالله با جلسه ای که با استاندار خوزستان خواهیم داشت و با توجه به تلاش های نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، امیدوارم هر چه زودتر مجددا" برای افتتاح و بهره برداری از این طرح ها به استان خوزستان سفر دیگری داشته باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.