فرامند هاشمی زاده پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش مهمی از زیرساخت های مورد نیاز و ضروری همچون توسعه توقفگاه خودرو به یکصد هکتار ، بهسازی ، تعریض و چهاربانده کردن مسیر 60کیلومتری سوسنگرد - بستان - چذابه ، آبرسانی به پایانه مرزی چذابه ، ساماندهی فاضلاب و پسماند، روشنایی مسیر ، اینترنت پرسرعت و توسعه شبکه تلفن همراه در پایانه و مسیرهای منتهی به شلمچه و چذابه انجام شده است.
وی گفت: هم اکنون 12پیمانکار توانمند به لحاظ فنی در حال به سرانجام رساندن برخی پروژه ها همچون راهسازی که تا 90درصد پیشرفت دارند هستند.
رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی خوزستان افزود:امسال آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از طریق یک خط 27کیلومتری از بستان تا چذابه به بهره برداری خواهد رسید و تا چند روز آینده آب به موکب ها خواهد رسید.
هاشمی زاده ادامه داد: بخش مهمی از امکانات دستگاه های اجرایی همچون هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی ، ارتش ، سپاه ، نفت ، حج و زیارت ، نیروی انتظامی و پایانه ها به 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه گسیل شده است.
هاشمی زاده با بیان اینکه زیرساخت های مرز شلمچه آماده تر از چذابه است افزود: به دلیل دوری مسافت اهواز تا چذابه ، زیرساخت ها به طور کامل در این مسیر آماده نیست ولی در اربعین سال 1397زیرساخت ها در چذابه به طور کامل آماده می شود.

* زائران ویزا داشته باشند/ سفر را به روزهای آخر موکول نکنند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان به زائران توصیه کرد برای خروج از مرز گذرنامه و ویزا داشته باشند چون بدون مدارک قانونی عبور از 2 پایانه شلمچه و چذابه امکان پذیر نیست.
به گفته وی طبق قانون کشور عراق مجازات نداشتن ویزا سه سال زندان خواهد بود.
وی از زائران اربعین حسینی که از سراسر کشور به پایانه های خوزستان می آیند خواست سفر خود در روزهای آخر منتهی به اربعین موکول نکنند و در 20 اول ماه صفر ، سفر خود را مدیریت کنند.
رعایت بهداشت فردی در طول سفر و رعایت قوانین کشور عراق از دیگر توصیه های هاشمی زاده به زائران اربعین حسینی بود.
وی گفت: مرز چذابه مختص زائران ایرانی است و در پایانه مرزی شلمچه زائران خارجی با مدارک قانونی هم می توانند تردد داشته باشند.
به گزارش ایرنا در 11 ماه اخیر 27 نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان با هدف آماده سازی زیرساخت ها و هماهنگی بین بخشی برای خدمت رسانی مطلوب تر به زائران اربعین حسینی برگزار شده است.
پایانه چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
در اربعین پارسال حدود 430هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
با اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی پذیرایی از زائران از پنجم آبان تا پنج روز پس از اربعین توسط موکب های مردمی ادامه می یابد.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.