به گزارش ایرنا والیبال آبادان پیش از جنگ تحمیلی یکی از قطب های این رشته ورزشی در کشور به شمار می رفت که چندین بازیکن را به تیم های مختلف ملی معرفی کرد ولی پس از جنگ تحمیلی دیگر فروغ گذشته را بدست نیاورد.
پیش از جنگ تحمیلی والیبال آبادان با والیبالیست های حرفه ای در این رشته ورزشی، حرف‌ های زیادی در ایران برای گفتن داشت و با برنامه ریزی برای تیم‌ های پایه ، والیبال استان خوزستان را به آینده ‌ای روشن امیدوار کرد. با از بین رفتن زیرساخت های ورزشی در آبادان دردوران جنگ تحمیلی، مشکلات زیاد، بلندقامتان این شهر را از اوج دوباره بازداشت.
کمبودهای سالن اختصاصی والیبال برای برگزاری تمرین و مسابقات سال هاست که ورزشکاران این رشته ورزشی را در آبادان با مشکل روبه رو کرده و حتی نتوانستند میزبانی مسابقات استانی یا کشوری را در این شهر داشته باشند.
یک والیبالیست آبادانی شرایط این رشته ورزشی را نامناسب خواند و گفت:والیبال آبادان پیشینه بسیار خوبی دارد ولی این پیشینه نمی تواند زمینه را برای پیشرفت مهیا کند.
محمود قنواتی افزود:درخششی که والیبال آبادان در گذشته داشته نشان از ظرفیت این رشته ورزشی در این منطقه است ولی نبود امکانات از دهه 60 تاکنون مانع از پیشرفت والیبالیست های آبادانی شده است.
وی اظهارکرد:تمامی باشگاه های آبادانی به لحاظ مالی شرایط خوبی ندارند و این مشکل باعث بی انگیزگی در والیبالیست ها شده است.
دیگر پیشکسوت والیبال آبادان که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد نیز می گوید:پیش از جنگ تحمیلی برای والیبال آبادان برنامه‌ ریزی و امکانات خوبی وجود داشت و در اوج قرار گرفت و نتیجه آن پرورش جوانان و نوجوانان و حضور نفرات در تیم ملی بود.
منصور کلهری افزود: پس از جنگ تحمیلی به دلیل نبود امکانات و سالن اختصاصی، والیبال آبادان افت کرد و فعالیتی در زمینه بازیکن سازی و رشد نوجوانان و جوانان صورت نگرفت.
وی بیان داشت:باشگاه هایی که در آبادان فعالیت دارند و جوانان و نوجوانانی که در گرما و سرما تلاش می‌ کنند با نبود امکانات انگیزه ای برای ادامه کار نخواهند داشت.
کلهری اظهارکرد: البته در چند ماه اخیر تحرک و برگزاری مسابقات خوبی بودیم ولی هیات والیبال باید در ابتدا سالنی برای تمرینات و همچنین برگزاری مسابقات داشته باشد.
یکی از بانوان والیبال آبادان نیز می گوید: تیم های بانوان والیبال آبادان با معضل جدی بنام محل برگزاری تمرینات روبه رو هستند و شاید در طول هفته تنها 2 بار فرصت تمرین در سالن داشته باشند.
زهرا مالکی اظهارکرد: تنها تیم پالایشگاه آبادان شرایط خوبی دارد و توان برگزاری تمرینات منظم و حضور در مسابقات استانی و یا پالایشگاهی را دارد و دیگر باشگاه های آبادان توان برگزاری منظم تمرینات را ندارند.
وی افزود:با وجود این مشکلات، بانوان والیبالیست در آبادان استعداد بسیار خوبی دارند که در صورت داشتن امکانات توانایی نتیجه گیری در رقابت های قهرمانی کشور را دارند.
سعید دانش، ملی پوش سابق والیبال نیز گفت:والیبال آبادان پیش از جنگ تحمیلی با کسب پنج مقام قهرمانی جزو برترین باشگاه های کشور به شمار می رفت اما پس از جنگ تحمیلی کسب یک مقام قهرمانی توسط پالایش نفت در زیر گروه کشور بزرگترین و مهمترین دستاورد این رشته ورزشی بوده است.
نایب رئیس هیات والیبال آبادان نیز گفت: باشگاه های آبادانی با مشکلات زیادی از جمله بودجه و تجهیزات و وسایل تمرینی روبه رو هستند.
الهام زعمری اظهارکرد: وجود مشکلات باعث شده استقبال از این رشته ورزشی مناسب نباشد به ویژه در بخش بانوان که شرایط بسیار نامناسب است.
وی نبود داور و مربی به ویژه برای خانم ها را یکی از مشکلات این رشته ورزشی دانست و بیان داشت:هیات والیبال با اعزام داوران و مربیان به دوره های آموزشی درصدد است این مشکل را برطرف کند.
رئیس هیات والیبال آبادان در این باره به ایرنا گفت: والیبال آبادان سال هاست با مشکل کمبود امکانات و بودجه روبه رو است و این مشکل باعث افت شدید این رشته ورزشی شده است.
احمد مقدم اظهارکرد: هیات والیبال آبادان به لحاظ مشکلات مالی، حتی توان برگزاری مسابقات و تورنمنت استانی را ندارد که در صورت حمایت شرکت ها و سازمان های مطرح منطقه، این رشته ورزشی می توان در سطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی، نبود خانه والیبال در آبادان را معضلی جدی برای این رشته ورزشی دانست و گفت: در شهرهایی که خانه والیبال دارند، به لحاظ اجرای برنامه های آموزش پیشرفت قابل قبولی داشته اند.
وی با اشاره به بحث آموزشی در رده های سنی پایه ای افزود: آکادمی پالایشگاه آبادان در بخش بانوان فعالیت خوبی دارد و اکنون به دنبال این هستیم در بخش پسران نیز این آکادمی را راه اندازی کنیم.
وی اظهارکرد: هم اکنون 120 والیبالیست مرد و زن در هشت باشگاه و در رده های سنی مختلف در آبادان مشغول فعالیت هستند.
رئیس هیات والیبال آبادان افزود:نبود حامی مالی رسیدن به این هدف را بسیار مشکل کرده و نمی توانیم از خود ورزشکاران مبالغی را بگیریم.
مقدم افزود:یکی از اهداف هیات والیبال آبادان، شناسایی استعدادها در آموزشگاه های این شهر است و با در اختیار داشتن سالنی مجهز می توان گذشته درخشان والیبال آبادان را تکرار کرد.
7104/3015 / 6037
خبرنگار: مسعود گادار**تنظیم: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.