به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند، برای رساندن شهرهای آبادان و خرمشهر به نقطه مطلوب از تجربه های موفق مناطق آزاد همچون، کیش، قشم و ارس استفاده کند، اظهارکرد: متاسفانه با گذشت بیش از 10 سال از اعلام شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان محدوده منطقه آزاد اروند ولی این دو شهر همچنان با مشکلات زیرساختی روبه رو هستند.
وی رفع مشکلات ساختاری را از راهکارهای مهم رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: لازمه رفع مشکلات ساختاری، برنامه ریزی مدون است.
امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه 40 درصد جوانان ما در آبادان و خرمشهر بیکار هستند، افزود: با توجه به بحث شعار اقتصادی امسال دستگاه های دولتی در بحث تولید و اشتغال موظف هستند، زمینه اشتغال را برای جوانان ما در شهرهای آبادان و خرمشهر فراهم کنند.
حجت الاسلام موسوی فر، از آنچه که ضعیف عمل کردن معاونت فرهنگی منطقه آزاد اروند نامید انتقاد کرد و گفت: حدود سه سال است که 100 میلیارد ریال برای ساماندهی و کار فرهنگی 200 مسجد در شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص داده شد ولی تاکنون فقط اعتبار 10 تا 20 مسجد پرداخت شده است.
وی افزود: تلاش معاونت فرهنگی منطقه آزاد در آیین اربعین حسینی در سه سال اخیر قابل تحسین است اما به مسایل فرهنگی دیگر نیز باید توجه شود.
وی بیان داشت: معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برای برنامه ریزی فرهنگی در مقابله با تقویت فرهنگ غیراسلامی که برخی اوقات گزارش می شود، تلاش کند.
امام جمعه خرمشهر،در ادامه دلیل متوقف شدن عملیات احداث بیمارستان 200 تخت خوابی خرمشهر را ناشی از بی توجهی منطقه آزاد به مردم این شهر دانست و گفت: عملیات احداث بیمارستان قلب خرمشهر به دلیل نبود اعتبارات کافی به کندی پیش می رود.
حجت الاسلام موسوی فر، عملیات احداث ساختمان اداری منطقه آزاد را دلیل بی توجه به احداث بیمارستان ها در خرمشهر عنوان کرد و اظهارکرد: برای احداث ساختمان اداری میلیاردها تومان هزینه می شود این درحالی است که مناطقی همچون محرزی و ام التلول از کمترین مسایل رفاهی بی بهره هستند.
امام جمعه خرمشهر در بخشی دیگر از خطبه ها به افزایش بیماران سرطانی اشاره کرد و از مردم خرمشهر خواست تا کمتر از غذاهای فست فودی استفاده کنند.
7100/ 6037
خبرنگار : کمیله حجازی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.