به گزارش ایرنا محسن بهاروند چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات ( 27 اردیبهشت ) در سالن اجتماعات شرکت مخابرات استان خوزستان بیان کرد: به دلیل رشد و توسعه ابزارهای نوین جهانی از قبیل اینترنت، ماهواره و گروههای اجتماعی مجازی امروز حبس اطلاعات معنایی ندارد.
وی گفت: وضعیت گردش اطلاعات به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن به وسیله یک تلفن همراه کمتر از چند صدم ثانبه اخبار و اطلاعات هر منطقه به اقصی نقاط جهان مخابره می شود.
وی گفت: به همین دلیل لازم است تا روابط عمومیها با به روز کردن خود از فضای موجود برای ارائه خدمات سازمانهای خود و معرفی کارکردهای سازمانی استفاده لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه ارتباطات یک روز نیست بلکه یک جریان ، تفکر و یا پدیده است تصریح کرد: امروز ارتباطات نقش بسیار مهمی در زندگی همه دارد.
وی گفت: روزگاری بستر ارتباطات بسیار محدود بود و رسانه ها و روزنامه ها اندک بودند که امروز با آمدن اینترنت و گروه های اجتماعی بخش ارتباطات گسترده شده و جایگاه ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده است.
وی گفت: با وجود اهمیت نقش روابط عمومی ها در ادارات اما اغلب روابط عمومی ها توسط مدیران سازمانها به درستی دیده نمی شوند و حتی در پستوها پنهان می شوند.
مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان افزود: ابتدا مدیران باید به ارتباطات و رسانه ها اعتقاد پیدا کنند تا در ادامه بتوانند مدیران و کارمندان خوبی برای روابط عمومیها انتخاب کنند.
بهاروند بیان کرد: در یک فرهنگ غلط اداری نقش اصلی روابط عمومی ها در سازمانها فراموش شده و اغلب روابط عمومیها نقش تشریفات را اجرا می کنند.
وی گفت: در بخش روابط عمومی نقش کارمند عادی از کارمند رسانه ای جداست و اگر قرار است اطلاعات یک مجموعه منتقل شود باید توسط کارمند رسانه ای انجام گیرد.
وی به ضرورت ارتباط روابط عمومیها با رسانه ها اشاره کرد و گفت: بهترین راه معرفی امور هر سازمان تنها با تعامل روابط عمومیها با رسانه ها امکان پذیر است.
بهاروند اظهار کرد: تقابل روابط عمومیها با رسانها آفت کار روابط عمومی ها است و روابط عمومیها باید بجای تقابل با رسانه تعامل با آن را برگزینند.
وی یکی دیگر از آفتهای کار روابط عمومیها با رسانها را بمباران خبری رسانه ها ذکر کرد و گفت: رسانه ها از اینکه روزانه باید از طرف برخی روابط عمومیها دریافت کننده حجم وسیعی از اخبار کم ارزش آنان باشند نگران هستند و از این موضوع بیزار هستند.
وی گفت: روابط عمومیها اجازه دهند رسانه ها خود به تولید اخبار و گزارشهای مورد نظر بپردازند و در تکمیل اطلاعاتشان به آنان کمک کنند .
وی گفت: روابط عمومیها نباید به رسانه ها القا کنند که بیشتر از آن ها مسائل را اشراف دارند و هیچگاه برای تکمیل اطلاعات آنان مانع ارتباطشان با مدیران و یا مجموعه نشوند.
مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان افزود: آشنایی مدیران روابط عمومی با بیانیه های رسانه ای یک کار مهم است زیرا بین تکذیبیه با اصلاحیه و یا توضیح بسیار متفاوت است و گاهی مدیران روابط عمومی این مسائل را با هم اشتباه می گیرند.
بهاروند بیان کرد: در مواردی که اتفاقاتی در استان می افتد مدیران و روابط عمویها خود را از دسترس خارج نکنند زیرا رسانه ها منتظر آنان نمی ماند و ممکن است برای تکمیل اطلاعات خود از منابع دیگر استفاده کنند.
مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان بیان کرد: رسانه ها نیاز به بانک اطلاعاتی شرکت ها و سازمان ها دارند تا در موقع ضروری از آن به عنوان سابقه و تاریخچه خبر استفاده کنند.
در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت مخابرات استان خوزستان بیان کرد: شعار امسال روز جهانی ارتباطات ' کلان داده ها' است که ایران برای نخستین بار در سطح خاورمیانه بحث اینترنت اشیا را مطرح کرده است و قرار است که در این زمینه کار کند.
مسعود مشیدی درادامه اضافه کرد: در آستانه انتخابات هستیم که باید به دشتور رهبری در انتخابات شرکت کنیم و دین خود را به شهدا ادا کنیم.
وی افزود: از مجموعه مخابرات نیز در نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا وجود دارد که امید است که در شورا سهمی داشته باشیم.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.