مرتضی شیروی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به‌ طور متوسط 400 هزار نفر از بازدیدکنندگان در قالب کاروان‌های سازماندهی شده راهیان نور و 160 هزار نفر نیز به صورت میهمان نوروزی و گردشگر از این منطقه یادمانی دیدن کردند.
وی اظهارکرد: هفت راوی بومی منطقه اروندکنار و 230 نفر از راویان دفاع مقدس از سپاه، ارتش و جهاد سازندگی از سایر مناطق کشور در این یادمان به بیان چگونگی طراحی و اجرای عملیات غرورآفرین والفجر8 و حماسه‌های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس پرداختند.
شیروی گفت:در این مدت 156 هزار نفر از بازدیدکنندگان یادمان با دو شناور باختران و کربلا در رودخانه اروندرود از نزدیک با محور عملیاتی والفجر8 آشنا شدند ضمن اینکه راویان دفاع مقدس در عرشه این دو شناور توضیحات لازم را در این خصوص ارائه ‌دادند.
مسئول یادمان شهدای والفجر8 افزود: در بخش دیگری از یادمان طرح هدیه یک صفحه از قرآن کریم به شهدای غواص عملیات والفجر8 اجرا شد که مورد توجه و استقبال کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی قرار گرفت.
وی به برپایی چهار نمایشگاه در منطقه عملیاتی والفجر8 اشاره کرد و بیان داشت:در دو نمایشگاه کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس در این یادمان عرضه می‌شوند ضمن اینکه در دو نمایشگاه دیگر توانمندی‌های هوافضای سپاه و خدمات جهاد سازندگی در عملیات والفجر8 و صحنه‌های نبرد دریایی نیروهای ایرانی با دشمن در خلیج‌فارس به‌ صورت ابتکاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
یادمان زیارتگاهی عملیات والفجر8 اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاوعراق قرار دارد.
عملیات غرورآفرین والفجر8 در 20 بهمن سال 1364 منجر به تصرف شهر فاو عراق شد.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.