به گزارش ایرنا در این آئین ادبی و فرهنگی که با حضور استاندار خوزستان و شماری از مدیران فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد شعرای بنامی همچون سعید بیابانکی ، عباس حزباوی ، سید محمد مهدی شفیعی ، محدثه الماسی ضمن ابراز ارادت به مقام ملکوتی حضرت فاطمه زهرا(س) اشعار خود را به زبان عربی - فارسی و تلفیقی در مدح سیده دو عالم سرودند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این آئین ضمن تجلیل از سروده های آئینی شعرای خوزستان در کنگره شعر سیده کائنات در مدح حضرت زهرا(س) ، استان خوزستان را سرزمین فرهنگ و ادب توصیف کرد و گفت:این استان با داشتن شعرای باذوق ، استعدادها و ظرفیت های زیادی در زمینه سرودن شعر به ویژه اشعار آئینی دارد.
نصرت ا.. لطفی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به شاعران خوزستان توجه ویژه دارند و همواره مورد تمجید معظم له قرار داشته اند افزود: مردم خوزستان در خلق جلوه های حماسی و ادبی سرآمد هستند و این افتخاری برای اسلام و امت اسلامی است.
وی از حضور مردم خوزستان در راهپیمایی 22بهمن با وجود شرایط خاصی که برای استان در بهمن ماه پیش آمد تجلیل کرد و گفت:حضور مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن امسال در مقایسه با سال های گذشته بسیار بیشتر بود.
حجت الاسلام سیدلطف ا... سپهر سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز گفت: برپایی چنین کنگره های شعری در خوزستان در مدح حضرت فاطمه (س) مایه مباهات و عزت مردم و نشانه دلدادگی مردم این خطه به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)استان است.
اجرای ابتهال توسط قاری برجسته و بین المللی خوزستان سیدکریم موسوی از دیگر بخش های کنگره شعر سیده کائنات بود.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.