به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کوروش مودت ضمن تکذیب مطالبی در خصوص ناامن بودن شبکه آموزشی شاد بیان کرد: طبق آخرین بررسی ها و بر اساس رصد تیم پشتیبانی، این نرم افزار به صورت ایمن در حال خدمات دهی به دانش‌ آموزان و معلمان است.

وی گفت: بنابر اعلام مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز در کشور در شبکه شاد ثبت نام کرده و ۲۳۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۳۳۵ فایل در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) تبادل شده است. 

مودت ادامه داد: طبق این گزارش، تا امروز ۱۱ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۸۷ بار شبکه آموزش دانش‌آموزی نصب‌شده است که از این تعداد، اطلاعات بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز و ۵۸۵  معلم در شبکه شاد ثبت‌ شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اطلاعات ثبت شده در این نرم افزار  از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است و این اطلاعات به هیچ وجه قابل دسترسی سایرین نخواهد بود.

وی افزود: معلمان و دانش آموزان می توانند با آرامش خاطر نسبت به عضویت در شاد اقدام نموده و از خدمات آموزشی این نرم افزار بهره مند شوند.

اخیرا مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ایمن نبودن شبکه آموزشی شاد و هک شدن گوشی کاربران این شبکه منتشر شده است.

شبکه شاد توسط وزارت آموزش و پرورش برای آموزش مجازی دانش آموزان در شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کلاس های درس راه اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.