علی بلمچی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این رابطه اظهارداشت: با توجه به سرایت این بیماری در روستای جسانیه، اعمال محدودیت در رفت و آمده افراد از روز شنبه آغاز خواهد شد و در این بین حتی کارکنان و کارمندان اجازه خروج از منطقه را نخواهند داشت.

وی در این خصوص توضیح داد: دلیل ابتلای چند خانواده در روستای جسانیه بزرگ، فوت بانوی سالمندی است که بیش از ۲۰ روز پیش به بیمارستان رازی اهواز مراجعه کرد و به‌خاطر حضور وی در این مرکز درمانی، به کرونا مبتلا می‌شود.

بلمچی ادامه داد: بعد از فوت این بانوی سالمند، جسد او به خانواده متوفی تحویل داده شد؛ در صورتی که این موضوع برخلاف پروتوکل‌های دفن اجساد مبتلا به این بیماری است.

بخشدار مرکزی اهواز یادآورشد: در زمانی دفن این بانو، هنوز دستورالعمل‌های مربوط به اجساد ابلاغ نشده بود و همین امر باعث شد تا برخی از اعضای خانواده این بیمار به ویروس کرونا مبتلا شوند.

استعمال قلیان در دغاغله باعث ابتلای برخی ساکنان این روستا شد

بلمچی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به نزدیکی کلانشهر اهواز با روستای دغاغله، افزود: به واسطه تعطیلی کافه و قلیان سراها در شهر، عده‌ای برای استعمال قلیان در قهوه‌خانه‌های غیرمجاز در این روستا مراجعه کردند که باعث سرایت این بیماری به ساکنان آن شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز انبار تعداد قابل توجهی از تجار و کسبه شهر اهواز در این روستا قرار دارد که این موضوع نیز به واسطه مراجعاتی که از شهر صورت گرفته، باعث ابتلای برخی ساکنان به این ویروس شده است.

بخشدار مرکزی اهواز با تاکید بر اینکه با اقداماتی که صورت گرفته تمامی قهوه‌خانه‌ها و محل‌هایی که در این روستاها زمینه اجتماع افراد را دارند تعطیل شده‌اند، گفت: تاکنون پنج نوبت عملیات گندزدایی و ضدعفونی روستاها صورت گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت.

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه‌های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.