به گزارش ایرنا شهردار اهواز در این آیین گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در راستای جمع آوری بهداشتی و مهندسی پسماندهای عفونی بیمارستانی اقدام به جذب سرمایه‌گذار با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال کرد و از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ در این راستا شروع به کار کرد.

موسی شاعری افزود: براساس این قرارداد پیمانکار متعهد شد تعداد چهار دستگاه ماشین آلات مخصوص جمع آوری زباله‌های عفونی با مشخصات فنی شامل نصب مخزن زباله به حجم ۶ مترمکعب و کف و دیواره با ورق ۲ میلیمتر را تهیه کند.

وی با بیان اینکه این ماشین‌آلات یک دستگاه بیل تخلیه و ۲ مخزن شیرابه دارند، گفت: عملکرد دستگاه توسط سیستم هیدرولیکی دستی بوده و مجهز به سیستم ایمنی است.

شهردار اهواز افزود: تعداد مراکز درمانی جمع آوری پسماندهای عفونی در سال ۹۷ تقریباً ۱۶۰ مرکز بوده و در سال ۹۸ این تعداد به بیش از ۶۵۰ مرکز و ۱۹ بیمارستان افزایش یافت.

وی پسماند و مدیریت پسماند را از مشکلات همیشگی شهرداری عنوان کرد و گفت: در شهرها و کلانشهرها با توجه به حجم بالای جمعیت و تعدد مراکز درمانی، زباله های عفونی باید به یک شکل بهداشتی از محل زندگی مردم خارج شود.

شاعری افزود: سالها در شهر اهواز با این مشکل مواجه بودیم و شورای شهر نیز بارها به این موضوع تاکید داشت که خوشبختانه چهار دستگاه به این موضوع اختصاص داده شد.

عبدالزهرا سنواتی رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این آیین گفت: زباله های عفونی با این خودروها از دیگر زباله‌ها تفکیک می‌شوند و با این کار یک گام کوچک در جهت سلامت جامعه برداشته می‌شود.

وی افزود: امیدواریم مکانیزه کردن پسماند شهری در همه حوزه‌ها به طور سیستماتیک انجام شود.

مهرداد شیریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز گفت: دفن زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی همواره باعث بروز بیماری‌های عفونی شده است لذا کاری که امروز انجام شد بسیار ارزشمند است.

وی افزود: انتظار داریم کارگرهایی که مسوول مستقیم این کار هستند از لباس ایمنی استفاده کنند همچنین دوره‌های آموزشی را زیر نظر کارشناسان بهداشت طی کنند تا آنها نیز به بیماری‌ها مبتلا نشوند.

وی گفت: با توجه به تعداد بالای مطب‌ها و بیمارستان‌هایی که در سراسر شهر دایر است به طور قطع دفع زباله‌های عفونی به روش کاملا بهداشتی یک کار بسیار ارزشمند و مفید است.

در این مراسم که با حضور موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز، عبدالزهرا سنواتی رییس شورای شهر، مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز و جمعی از نمایندگان شورای شهر در پارکینگ شهرداری اهواز برگزار شد از چهار خودرو حمل و جمع آوری پسماندهای عفونی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.