سیده فرانک موسوی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس خوزستان که با حضور مرضیه شفاپور، رییس کشوری این کارگروه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم از این رو ضرورت دارد که به اعتقادات دینی عمل شود.

وی افزود: در کشور ما باید لباس هایی طراحی شود که شاخص های دینی را در خود داشته باشد و طراح با ظرافت به گونه ای کار کند که طرح ارایه شده، با فرهنگ ایرانی و اعتقادات اسلامی ما همخوانی داشته باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به گرایش جوانان به استفاده از مد گفت: یکی از گلایه مندی ها این است که بسیاری از افراد جامعه می گویند در بازار، لباس مناسب نیست از این رو معتقدیم نظر غالب افراد جامعه انتخاب مد نیست بلکه مد همه را تحت الشعاع خود قرا می دهد.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر جوانان امروزه به راحتی از دنیای مجازی الگو برداری می کنند و در واقع طراحان لباس دیگر کشورها دارند خلا حضور ما را به نفع خودشان پر می کنند ، کاری که ما نکردیم را آنان انجام می دهند البته دولت باید از طراحان لباس داخلی حمایت و پشتیبانی کند تا وارد بازار شود.

موسوی تصریح کرد:  در حال حاضر نیز در سطح استان افرادی داریم که در حوزه  تولید و طراحی فعالیت می کنند اما مجوز ندارند  که باید در این حوزه نظارت صورت گیرد و تسهیلات و خدمات در اختیار طراحان و تولیدکنندگان دارای مجوز قرار گیرد.

برخی مدها حتی با عرف همخوانی ندارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت:یکی از عوامل ایجاد تشتت فکری در جامعه نبود یک الگوی مناسب است.

محمد جوروند افزود: گاهی مدهایی در کشور روایج می یابد که با فرهنگ دینی، فرهنگی و حتی عرفی ما همخوانی ندارد این یعنی قادر نبودیم و نخواستیم یک  الگوی دقیق از مناسبات ظاهری داشته باشیم.

وی با اشاره به تاریخ کهن ایران در حوزه مد و لباس گفت: با تلفیق اندیشه های جدید طراحان با سنت میتوانیم طرحی را ارایه کنیم که همخوان با ذایقه و نیاز زن و مرد ایرانی اسلامی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان بر پیگیری مشکلات طراحان لباس در حوزه تسهیلات و وام های خود اشتغالی تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.