افشین داور پناه روز سه‌شنبه در نوزدهمین گردهمایی مدیران، معاونان، و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور، در سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در موضوع فرهنگی بحث اوقات فراغت در مناطق آزاد مورد غفلت قرار گرفته است زیرا بسیاری از فعالیت‌ها در این بخش از عهده مدیران خارج و قابل برنامه‌ریزی نیست.

وی با تاکید بر این موضوع که فراغت و تفریح تنها گردشگری نیست افزود: مفهوم اوقات فراغت در کشور نیاز به بازنگری دارد و اوقات فراغت و تفریح باید از عمومیت خارج شود.

عضو هیات علمی و معاون پژوهشگاه علوم انسانی مناطق آزاد با اشاره به آسیب‌های گردشگری در مناطق آزاد گفت: باید از تجربیات دیگر مناطق آزاد متناسب با هر منطقه استفاده کرد و در شناسایی گروه‌های بومی در این مناطق توجه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: شکل گیری هویت فراغتی و برند هر منطقه آزاد و مشارکت مردم بومی در برنامه‌ریزی اوقات فراغت از جمله مسایلی است که باید در مناطق آزاد بیشتر به آن توجه شود.

نوزدهمین گردهمایی مدیران، معاونان، و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از روز سه شنبه به مدت سه روز در آبادان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.