به گزارش ایرنا فرخ علیخانی روز جمعه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری خوزستان که در محل تالار اجتماعات باشگاه نفت برگزار شد، اظهارداشت: لازم است تا به منظور تامین نیازهای صنعت نفت به صورت تیمی و با مشارکت سازندگان قطعات، در راستای تولید ایمن و پایدار حرکت کنیم.

معاون شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با تاکید بر حمایت فنی، حقوقی و مالی از سازندگان، ادامه داد: با وجود اینکه سازندگان برای کمک به صنعت نفت توانمندی‌های خود را ارئه می‌کنند ولی در پرداخت مطالبات آنها دچار تفسیرهای سخت می‌شویم.

ضرورت پرداخت مطالبات سازندگان

علیخانی افزود: بنابراین باید سازندگان را جزئی از تیم خود صنعت نفت بدانیم و در قوانین تفسیرهای واقع گرایانه با توجه به شرایط موجود انجام داد تا مطالبات آنها پرداخت شود.

وی یادآور شد: ادامه مسیر تامین نیازهای صنعت نفت توسط بخش خصوصی درگرو پرداخت به موقع مطالبات سازندگان است و این مسئله ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

معاون شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در بخش دیگری از این آیین جایگاه ایران در حوزه نفت و گاز را ویژه عنوان کرد و گفت: به لحاظ جغرافیایی، استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، قطب‌های صنعت نفت و گاز و پالایشگاهی کشور محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اما در این بین خوزستان با دارا بودن تمامی بخش‌های بالا دستی، میان دستی و پایین دستی به خاطر داشتن پتانسیل‌های ویژه نفش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

علیخانی همچنین به پروژه انتقال نفت خام گوره به جاسک اشاره کرد و گفت: خوزستان در این طرح نیز بسیار نقش مهمی دارد و این به واسطه داشتن شرکت‌های فولاد سازی و لوله سازی در این استان است.

طرح استراتژیک و ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک و تاسیسات نفتی بندرجاسک با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز از طریق یک خط لوله ۴۲ اینچ با طول تقریبی یکهزار کیلومتر و با استفاده از پنج تلمبه خانه بین راهی و ۲ ایستگاه توپکرانی، همچنین تعداد ۱۱ پست برق و خطوط انتقال برق به طول تقریبی ۱۸۰ کیلومتر، ‌ در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد. این طرح شامل پایانه دریافت نفت، ‌۲۰ مخزن به ظرفیت مجموع ۱۰ میلیون بشکه و تاسیسات جانبی شامل سه عدد گوی شناور و اسکله صادراتی است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان که با همکاری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاه های ‌ بین‌المللی خوزستان برگزار شده از ۲۲ تا ۲۵ برای بازدید مراجعه ‌کنندگان دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.