به گزارش ایرنا قاسم ساعدی پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش  اظهار داشت : خوزستان ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم در رشته های مختلف کمبود دارد . این استان با وجود کمبود معلم و مشکلات طبیعی در حوزه آموزشی با چالش جدی مواجه است.

وی افزود: خوزستان با وجود گرد و غبار، سیلاب و کمبودهای فراوان آموزشی چگونه می توان در تعلیم و تربیت در حد استاندار قرار داد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در شرایط کنونی نیاز است که کارگروه ویژه ای در زمینه کمبود نیروی انسانی در استان خوزستان تشکیل شود چرا که در تمامی شهرستان ها کمبود معلم وجود دارد و در مناطق مختلف والدین نیز  معترض هستند.

وی بیان کرد : بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی آموزشی در استان خوزستان سکونت دارد اما اعتباری برای ارتقای سطح آموزشی آن ها نذاشته ایم؛ بسیاری از معلمان ما اطلاعاتی از شیوه آموزشی نوین ندارند و این ظلم به خانواده ها و دانش آموزان است. 

ساعدی پرداختن به آموزش های ضمن خدمت را یک امر ضروری برشمرد و گفت: گویش های محلی متفاوت در خوزستان وجود دارد و باید به این استان به صورت ویژه نگاه کرد و بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفت . تجهیزات آموزشی در سطح مدارس خوزستان کافی نیست و کمبودهای زیادی در کارگاه های آموزشی داریم که باید جبران شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: باید در چارچوب اهداف کلان آموزش و پرورش به خوزستان بیشتر توجه شود؛ در زمینه تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها باید اقدام موثری صورت گیرد .

وی اظهار داشت : کمبود آبسردکن هنوز در مدارس اهواز و بسیاری شهرستان های این استان یک مشکل  جدی است و دانش آموزان در برخی مدارس  آب غیر بهداشتی مصرف می کنند .

کمبودهای آموزشی خوزستان پس از ۴۰ سال از انقلاب زیبنده نیست 

همچنین علی عسگر ظاهری عبدوند نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ سال از انقلاب گذشته و دیگر نباید مدارس ما با چنین کمبودهایی مواجه باشند .

وی افزود: مدتی پیش سقف یکی از مدارس مسجدسلیمان فرو ریخت که خوشبختانه زنگ تفریح بود و دانش آموزی آسیب ندید اما این اتفاقات همیشه به خیر نمی گذرد و باید در زمینه بازسازی مدارس فرسوده اقدام جدی تری صورت گیرد .

دولت ها دین خود را نسبت به خوزستان ادا نکردند 

همچنین علی گل مرادی نماینده مردم ماهشهر اظهار داشت : با وجود مشکلات آموزشی ، رفاهی و بهداشتی در استان خوزستان ، شهروندان خوزستان  به دنبال مهاجرت به دیگر استانهای کشور هستند در حالی که بخش عمده ای از ثروت کشور از خوزستان است زیبنده این استان نیست که مردمانش چنین دغدغه های داشته باشند .

وی افزود: هیچ یک از دولت ها دین خود را نسبت به خوزستان ادا نکردند در حالی که این استان سکوی پروازی برای بسیاری مدیران پروازی و کسب تجربه معلمان مطرح کشور بوده است.

وی گفت: اگر به مشکلات آموزشی و سایر حوزه های این استان توجه کافی نشود تمامی کشور به مخاطره می افتند و اکنون نیاز است که هیات دولت نگاه جدی تری به این استان داشته باشد .

۹۵۹۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.