به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی ظهر روز پنجشنبه در جمع ساکنان روستای بکاویه ۱ از توابع بخش عنافچه شهرستان باوی افزود: با ساخت این پل بر روی رودخانه کارون به طول ۴۳۰ متر و عرض ۱۱.۹ متر مشکل تردد حدود ۱۵ هزار نفر از ساکنان بخش عنافچه با مرکز شهرستان باوی به صورت اساسی حل می شود.

وی گفت: با ساخت این پل که به مناقصه رفته یکی از مطالبات اساسی و به حق مردم منطقه برطرف می شود.

استاندار خوزستان در این جمع مردمی که حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشت افزود: در مرحله نخست ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این پل اختصاص یافته که پیش بینی می شود کل اعتبار این پل به ۴۲۰ میلیارد ریال برسد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در خوزستان به سر می برد نیز در سخنانی بر شروع هرچه زودتر ساخت این پل بتنی در این منطقه تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم افتخاری است که خداوند نصیب مسئولان استان خوزستان کرده است.

ارتباط زمینی ساکنان بخش عنافچه با مرکز شهرستان باوی از طریق یک پل شناور انجام می شود که در جریان سیلاب های گذشته و بالا آمکدن آب رودخانه کارون، از جمله پاییز و زمستان گذشته، و نیز فروردین امسال قطع می شد.

ساکنان بخش عنافچه بارها به دلیل ناایمن بودن پل ارتباطی شناور ابراز نگرانی کرده و بارها با قطع شدن پل مجبور بودند مسیر ۷۰ کیلومتری را برای رسیدن به مرکز شهرستان باوی (ملاثانی) بپیمایند.

باوی در سال ۸۹ به شهرستان تبدیل شد که دارای ۲ بخش مرکزی و ویس است و مرکز این شهرستان شهر ملاثانی است. دهستان عنافچه از توابع باوی دارای ۳۱ روستا است.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی ایمن سازی ۱۳ روستای در معرض خطر در چهار شهرستان شوش ، شوشتر، اهواز و باوی به صورت نمادین در روستای بکاویه ۱ با حضور علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع شد.

برای اجرای این طرح ها ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

۶۰۶۵ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.