سرهنگ رضا دولتشاهی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تردد دانش آموزان در روستاهایی که مدرسه دارند امنیت بیشتری دارد اما تردد دانش آموزان روستاهایی که مدرسه آنها در روستاهای دیگر یا روستاهای واقع در حاشیه جاده، بسیار خطرناک است و احداث پل عابرپیاده در این مناطق بسیار ضروری است.

وی گفت: در کنار احداث پل عابرپیاده در مناطق پرخطر لازم است استفاده از پل عابر پیاده در بین دانش‌آموزان فرهنگ سازی شود.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: باید به دانش آموزان و مربیان اهمیت استفاده از پل عابر پیاده را آموزش داد و دهیاریها نیز در ارائه آموزش به دانش‌آموزان مدارس روستایی باید همکاری داشته باشند.

آرایش‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها

رییس پلیس راه خوزستان بیان کرد: برای افزایش امنیت تردد دانش آموزان روستاهای حاشیه جاده‌ها پلیس راه با ایجاد سرعتکاه، نصب چراغ و تابلو تلاش داشته تا با آرایش مسیر تردد دانش‌آموزان خطر تصادف را کاهش دهد.

وی گفت: مدارس حاشیه جاده ها باید جمع آوری شوند که در بلند مدت  این کار امکان پذیر است و آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان در کوتاه مدت ضروری است.

سرهنگ دولتشاهی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت هر چه بیشتر بر سرویس های مدارس بیان کرد: در مدارس باید از سرویسهای مطمئن که شناسنامه دار هستند استفاده شود و وضعیت وسایل نقلیه سرویس های دانش آموزی باید پیوسته رصد شوند ، لازم است که یک مراقب در کنار راننده در خودرو قرار گیرد ، اغلب این موارد در جلساتی که با آموزش و پرورش داشتیم مصوب شده و باید برای امنیت و سلامت دانش آموزان این مصوبات توسط دستگاه های مربوطه اجرا شود.

جمعیت دانش آموزان روستایی خوزستان ۲۳۱ هزار و ۴۸۱ نفر است.

۶۰۰۲/۷۱۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.