به گزارش ایرنا دبیر این جشنواره روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تلاش در راستای حمایت از نشریه های محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری یکی از اولویت‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ و اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود گفت: در این راستا برگزاری جشنواره مطبوعات به میزبانی منطقه آزاد اروند با گرد هم آوردن فعالان حوزه رسانه، می‌تواند در جهت اعتلای این حوزه و ارزیابی کیفی آنان موثر و مفید باشد.

ریاض فرهانی افزود:فراخوان ملی اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه مناطق آزاد در ۲ بخش استانی و ملی منتشر شد. بخش استانی ویژه فعالان عرصه رسانه مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که      می‌توانند در محورهای ،سرمقاله و یادداشت،مقاله مطبوعاتی، مصاحبه و گفتگو،گزارش خبری تحلیلی تحقیقی، خبر، تیتر ،عکس خبری و غیر خبری، گرافیک، طراحی و صفحه‌آرایی کاریکاتور و طنز در جشنواره شرکت کنند.                                                                                               

 وی گفت:در بخش ویژه اروند حضور تمامی فعالان عرصه رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان خوزستان در محورهای این بخش آزاد است و می توانند گزارش ها و مطالب تحلیلی خود را با موضوع توسعه منطقه‌ای (فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ) با تاکید بر ظرفیت منطقه آزاد اروند،حفظ و ارتقای فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی) و خرده فرهنگ‌های اروند،افزایش تعامل اقتصادی برون مرزی اروند با کشورهای همجوار و موضوعتوسعه گردشگری اروند ارسال کنند.

دبیر نخستین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه منطقه آزا اروند بخش ملی افزود: فعالان عرصه رسانه های «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» دیگر مناطق آزاد کشور در ارس، کیش، قشم، چابهار، انزلی و ماکو دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  می توانند در بخش گزارش و مقاله این جشنواره شرکت کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره را معرفی فرصت و قابلیت رسانه های محلی در فراگیری مشارکت مردمی و تحرک اجتماعی منجر به توسعه،کمک به توسعه ی فضای رسانه ای، و تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه های منطقه،افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعۀ محتوایی رسانه ها، کمک به ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی در رسانه های محلی،ایجاد زمینۀ پویایی و نشاط رسانه ای در منطقه و تقدیر از روزنامه نگاران و فعالان برتر رسانه اعلام کرد.

فرهانی گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره تا ۳۰ مهرماه ۹۸ فرصت دارند با مراجعه به سایت Arvand.pressfestival.ir آثار خود را بارگذاری کنند و هر متقاضی خوزستانی می تواند ۲ محور از بخش اصلی (هر محور حداکثر ۳ اثر) و ۱ موضوع از بخش ویژه اروند (حداکثر ۲ اثر) را برای ارسال اثر انتخاب کند. متقاضیان شرکت در بخش ملی نیز می توانند (حداکثر ۲ اثر) ارسال کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 

۳۰۱۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.