احمد مشکور نیا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بهداشت شرق اهواز به ساکنان اردوگاه ها و مناطق سیل زده از جمله اردوگاه شهید هاشمی در شرق اهواز و مناطق درگیر سیلاب از جمله کارون، حمیدیه و باوی و منطقه غرب اهواز از جمله الهایی و عین 2خدمات رسانی کرد.
وی افزود: در چند روز گذشته روزانه 10 تیم به مناطق سیل زده اعزام می شد یعنی اهالی روستاها یک یا 2 روز در میان توسط تیم های اعزامی پذیرش می شدند.
مشکور نیا ادامه داد: مهمترین کار در حوزه بهداشت آموزش صحیح است تا بهترین نتیجه حاصل شود.
مدیرشبکه بهداشت و درمان کارون با اشاره به اینکه هیچ گونه طغیان بیماری گزارش نشده است گفت: خدمات بهداشتی سطح اول توسط پزشک ، ماما، بهداشت محیط و واحد پیشگیری به سیل زدگان ارایه شد.
وی ادامه داد: تیم های اعزامی کار بیماریابی، پذیرش زنان باردار و زنانی در سن واجد شرایط بارداری و سالمندان و کودکان را انجام دادند.
وی بیان کرد: همچنین برای کودکان زیر پنج سال در مناطق درگیر سیلاب یا در اردوگاه های اسکان، واکسن خوراکی فلج اطفال و برای تمام نوجوانان تا 15 سال واکسن تزریقی سرخک و سرخجه به تعداد 620 مورد تزریق شد.
مشکور نیا اضافه کرد: واحد بهداشت محیط نظارت بر تانکرهای آب سیار و مخازن آب ثابت، گند زدایی و کلر زنی، وضعیت آب شرب شهر، سرویس بهداشتی و حمام ها در اردوگاه ها، خانه ها و روستاها را انجام داد.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: سرم هایی از جمله ضد مار و ضد عقرب نیز توسط واحد پیشگیری تهیه شد و در اختیار بیمارستان ها شامل حوزه کارون بیمارستان سینا، شرق اهواز بیمارستان ابوذر و غرب اهواز بیمارستان رازی قرار گرفت.
وی ادامه داد: سرویس های بهداشتی و درمانی با بالگرد به روستاهایی که محصور در آب بودند و امکان دسترسی با ماشین یا قایق را نداشتند فرستاده شد.
مشکور نیا بیان کرد: شامپوی ضد شپش برای درمان در صورت نیاز و همچنین شامپو و کرم برای پیشگیری از شپش نیز توزیع شد و نحوه استفاده از آنها نیز آموزش داده شد.
270 روستا در خوزستان درپی طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114روستا دچار آبگرفتگی شده اند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.