غلامرضا بلوطی میرزا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با هماهنگی انجام شده ، تجار و ترخیص کاران کالا می توانند از مرز تجاری شلمچه به عنوان مسیر جایگزین ، کالاهای خود را به عراق صادر کنند.
وی با بیان اینکه گمرک چذابه آمادگی انجام تشریفات اداری برای صادرات کالا را دارد ولی با تصمیم مسئولان استانی و انتظامی مسیر تردد کامیون های صادراتی از جاده بستان به سمت چذابه مسدود به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی بسته شده ابراز امیدواری کرد با خروج از بحران فعلی و فروکش کردن طغیان رودخانه کرخه ، صادرات کالا از مرز چذابه دوباره شروع شود.
عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات از روزسه شنبه نیز از پایانه مسافری چذابه به دلیل خطرات
ناشی از سیلاب و آبگرفتگی جاده بستان - چذابه متوقف شد.
بخش هایی از جاده قدیمی بستان - چذابه به دلیل طغیان رودخانه کرخه دچار آبگرفتگی شده و تردد در این مسیر از یک هفته پیش ممنوع شده است.
مرز تجاری چذابه در سال 1384 بر روی صادرات کالاهای غیرنفتی و عزیمت زائران عتبات عالیات گشوده شد.
پارسال حدود 550میلیون دلار کالای غیرنفتی از بازارچه مرزی چذابه صادر شد.
به گزارش ایرنا طغیان و بروز سیلاب در حوضه های کارون ، دز و کرخه ، سبب شده مناطقی از شمال ، مرکز و غرب خوزستان که در مسیر این رودخانه ها قرار گرفته اند در معرض سیلاب قرار گیرد.
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری جمعه گذشته و اسحاق جهانگیری معاون اول وی روز دوشنبه برای بررسی تمهیدات لازم برای مهار و کنترل سیلاب به خوزستان سفر کردند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.