بیژن ربیعی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قایق های مذکور تحت مدیریت ستاد بحران شهرستان های مذکور به اهالی روستاهای حادثه دیده ناشی از سیلاب امدادرسانی می کنند.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت رودخانه های آبادان و اقدامات مدیریت بحران این شهرستان گفت:با توجه به شرایط ناپایدار جوی و افزایش حجم ورودی سدهای استان خوزستان در بالادست و احتمال سیلاب ، ستاد اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان آبادان جلسات متعددی برگزار و اوضاع را تحت بررسی و کنترل دارد.
وی افزود:معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت این فرمانداری با حضور سایر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به صورت 24 ساعته دبی آب رودخانه اروند صغیر و بهمنشیر را بررسی و کنترل می کنند.
ربیعی گفت:بخشداران اروند کنار و مرکزی آبادان طی 2 روز گذشته از مناطق پرخطر روستاهای منطقه بازدید و گزارش های مربوطه را ارایه و اقدامات پیشگیرانه مقابله با طغیان رودخانه ها و نهرها درحال انجام است.
وی با تاکید بر هماهنگی دستگاههای اجرایی، برای تامین نیازهای لجستیکی مقابله با سیل با ستاد اجرایی مدیریت بحران درمحل فرمانداری آبادان اظهار داشت:پرسنل مسوول و تیم این ستاد اجرایی مستقردر فرمانداری آماده دریافت نیازها برای هماهنگی بین بخشی و جذب کمک های دستگاههای برخوردار اعم از بخش خصوصی و دولتی ابادان هستند.
ربیعی افزود:پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان دستگاههای معین مقابله با سیل شهرستان آبادان تعیین شده اند و شهرداری آبادان ، حمل ونقل و راهداری ،بنادرو دریانوردی سپاه وبسیج ، مدیریت یادمان والفجرهشت ، نیروهای انتظامی ودریابانی و سایر دستگاههای اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران ابادان را در تامین نیازهای پشتیبانی و لجستیکی پیشگیری ومقابله با سیل یاری رسانده اند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان به تشکیل قرارگاه سازندگی در بخش اروندکنار برای مقابله با طغیان رودخانه و نهرهای منشعب از آن اشاره کرد و گفت : علاوه بر مشارکت و حضور مستمر فرماندار شهرستان آبادان به عنوان رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران در منطقه اروندکنار و تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی با همکاری سپاه و بسیج آبادان در این منطقه با احداث سیل بند و پل های روزگذر برروی نهرهای پرخطر، ستاد اجرایی این شورا توانسته است نسبت به تامین ماشین آلات مورد نیاز اقدام کند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.