** امام جمعه درفول: دولت اجازه فعالیت به هنجارشکنان را ندهد
دزفول: امام جمعه موقت دزفول با اشاره به هنجارشکنی برخی افراد در خصوص تابلوی ورودی شهر دزفول گفت: دولت با حاکمیت خود اجازه فعالیت به هنجارشکنان را ندهد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول افزود:قانون باید محترم شمرده شود و کسی حق ندارد با هدف تمامیت خواهی و طمع ورزی و با لابی گری بر حق دیگران تعدی کند.
وی گفت: ممکن است مردم احساساتی شوند و با این احساساتی شدن دچار مشکل شوند به همین منظور به مردم توصیه می شود هنگام ورود به میدان، سنجیده اقدام کنند و عقل و تدبیر آنها را از خسارت احتمالی مصون نگه دارد.
وی ادامه داد: افراد خاطی، آشوبگر، قانون گریز، مردم آزار باید به موقع به اشد مجازات برسند زیرا مجازات آنها از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری خواهد کرد.
امام جمعه موقت دزفول بیان کرد: دولت باید با قاطعیت برخورد کند و اجازه حریم شکنی حتی به مسئولان و افراد دارای قدرت را ندهد و اجازه ندهد قدرتی بر قدرت دولت غالب شود.
وی افزود:مرز بین دزفول و اندیمشک، شرافت، تقوا، عقلانیت، قناعت، احترام به حقوق، حفظ اتحاد، یکدلی و یکرنگی است و این حریم ها و مرزها نباید شکسته شود و راهی برای نفوذ دشمن باشد.
حجت الاسلام بیگدلی گفت:نباید رفتارهای خشن و خسارت بار را ملاک قرار دهیم چرا که مردم دزفول و اندیمشک مردمی دیندار و انقلابی هستند.
امام جمعه موقت دزفول با اشاره به وقوع سیل در کشور گفت: به دلیل وقوع سیل صدمات جانی، جسمی و مالی زیادی به مردم کشورمان وارد شد که کام بخش زیادی از مردم را تلخ کرد در حالی که بخشی از خسارت ها قابل پیش بینی بود که باید به آنها توجه می شد.
وی افزود:جاده سازی در مسیر سیل، ساختمان سازی در مسیر رودخانه ها و تعدی به طبیعت از جمله دلیل های وقوع این خسارتهاست.
بیگدلی در ادامه با تقدیر نیروهای مسلح در کمک رسانی به سیل زدگان گفت:باید خسارت ها جبران شود و با رفع مشکلات از خسارات دیگر پیشگیری کرد.
امام جمعه موقت دزفول افزود: تعطیلات، توجیهی برای حضور نداشتن مسئولان بلندمرتبه در هنگام سیل نیست چرا که حضور مسئولان در بین مردم موجب خرسندی و دلگرمی آنها خواهد شد.
امام جمعه موقت دزفول ادامه داد: ممکن است دبی رودخانه دز افزایش بیشتری داشته باشد، اگر ناچار به افزایش خروجی شوند برخی افراد در معرض خطر قرار می گیرند لذا تقاضا می شود مردم نکات ایمنی را مد نظر قرار دهند.
وی در فراز دیگری از خطبه ها گفت: مردم بنا به یک سنت فرهنگی ۱۳ فروردین و روز طبیعت را در بیرون از منزل می گذرانند و از نعمت های طبیعت استفاده می کنند که باید قدر آن را بدانند و در حفظ آن کوشا باشند.
وی به مردم توصیه کرد تا از افروختن آتش و رهاسازی زباله در طبیعت و آسیب رساندن به طبیعت خودداری کنند.
وی همچنین ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامیداشت و افزود: در ۱۲ فروردین آرمان های مردم با تحمل مشکلات زیاد محقق، و موجب استقرار نظام جمهوری اسلامی شد.
حجت الاسلام بیگدلی سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) را تسلیت گفت.
7278/ 6037
***
** امام جمعه خرمشهر: مسئولان خسارت وارده به مردم را جبران کنند
آبادان - ایرنا - امام جمعه خرمشهر گفت: مسئولان خسارت وارده به مردم را جبران کنند تا بدبینی به نظام بین مردم ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر افزود: با توجه به اینکه در چند روز آینده احتمال وقوع سیل وجود دارد لذا مسئولان ستاد مدیریت بحران باید نسبت به این موضوع حساس باشند و آمادگی لازم را داشته باشند.
وی مدیریت کنترل سیل را در خوزستان مناسب بیان کرد و گفت: در چند روز گذشته بیش از 25 استان کشور درگیر بحران سیل و توفان بود که با جدیت و تلاش مسئولان، ارتش ، سپاه و نیروهای امدادی و مردم این سیل ها مدیریت شد.
حجت الاسلام موسوی فر افزود:کشوری مانند ژاپن برای چند دهه دومین قدرت تکنولوژی در دنیا است که در تیر پارسال در جریان سیل و توفان 225 نفر در آن کشته شدند و معادل 20 سال صادرات نفت ایران به اقتصاد این کشور خسارت وارد شد اما اگر این اتفاق در ایران رخ دهد در تمام رسانه های خارجی خبرها را طوری منعکس می کنند که تمام تلاش مسئولان را زیرسوال می برد.
حجت الاسلام موسوی افزود: تلاش های مسئولان و نیروهای سپاه، بسیج و امدادی باید دیده شود.
7100/ 6037
***
**امام جمعه موقت اندیمشک: توجه به شعار سال ضروری است
اندیمشک - ایرنا - امام جمعه موقت اندیمشک با تاکید بر لزوم توجه به شعارهای هر سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری می شود ، گفت:نامگذاری امسال به نام رونق تولید،نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به موضوع اقتصاد و تولید در کشور است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید حمزه حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود:با توجه به تلاش و فشار دشمن در زمینه اقتصاد به رونق ملی و اقتصادی در سطح کشور نیاز داریم.
وی بیان کرد:تاکید رهبر معظم انقلاب در دوره های مختلف نسبت به این موضوع نشان دهنده این است که این مهم تنها راهکار برون رفت از مشکلات موجود است و این مهم، مطالبه مردم است.
حجت السلام سید حمزه حسینی با بیان اینکه در سال رونق ملی باید بر بحث تولید داخلی توجه شود گفت: حدود10 سال است درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن هستیم.
وی بیان کرد:فشار اقتصادی دشمن به این دلیل است که ما از فناوری هسته ای ، مقاومت در برابر دشمن و آرمان های واقعی انقلاب اسلامی دست برداریم.
وی افزود:نجات اقتصاد کشور با برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت امکان پذیر است و شکوفایی اقتصادی کشور منوط بر تکیه به داشته ها و ظرفیت های موجود ملی است.
وی ادامه داد: باید نسبت بر افراد دلال و کسانی که از بیت المال سواستفاده می کنند نظارت شود تا زمینه اخلال اقتصادی به وجود نیاید.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد جلوگیری از واردات بی رویه ، بر لزوم برنامه ریزی در این زمینه تاکید کرد.
امام جمعه موقت اندیمشک خواستار اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت و توان این قشر برای تحقق برنامه های مهم در سطح کشور شد.
وی خاطرنشان کرد:دشمن برای تضعیف اراده ملت ایران اسلامی از توان و هزینه های هنگفت استفاده می کند که باید هوشیار بود.
وی با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، این روز را سرآغاز حرکت بزرگی در دوران انقلاب اسلامی و بالندگی ملت دانست.
وی همچنین با اشاره به 27 رجب سالروز بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: اگر پیامبر (ص)نبود ما در جهل مرکب می مردیم و کمال و سعادتی وجود نداشت.
امام جمعه موقت اندیمشک با تشریح شرایط بحران ناشی از بارندگی و سیلاب های اخیر بر لزوم مدیریت شرایط به نحو شایسته تاکید کرد و افزود:همه با هم اعم از مسئول و مردم برای کنترل و مدیریت وضعیت موجود باید احساس تکلیف کنند.
7281 / 6037
***
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.