به گزارش ایرنا ایرج نظری روز پنجشنبه در آیین پنجاهمین سالروز تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز اظهار داشت : نخستین دانشکده پرستاری و مامایی خوزستان در سال 1320 در آبادان تاسیس شد و دانشکده پرستاری تهران 15 سال بعد از آبادان احداث شد.
وی بیان کرد : خدمات دانشجویان فارغ التحصیل رشته پرستاری و مامایی به جامعه قابل توصیف نیست بی شک این قشر درد و رنج بیماران را بیشترین از هرکسی احساس کرده و با کوچکترین تغییر حال بیمار تمامی وجودشان دچار تغییر و تحول می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: جایگاه ویژه پرستاری و خدمات آن ها در جامعه جایگاه رفیع و ارزشمندی است که این آیین باشکوه نیز برای ارج نهادن به جایگاه این قشر فرهیخته برگزار شد.
وی بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما در گروه پرستاری انفکاکی است که بین افراد آموزش دهنده و دانشجویان بر بالین بیمار وجود دارد.
نظری ادامه داد: بسیاری از اساتید این رشته کمتر وارد بخش بالین بیمار می شوند و این نقطه ضعف بزرگی در بخش آموزشی رشته پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.
وی گفت: بهترین روش برای آموزش این است که اساتید به صورت مستقیم بر بالین بیمار حضور یافته و تجربه خود را به دانشجویان رشته پرستاری منتقل کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: نباید دانشجویان را به دست مربیانی که در بخش کلاس های تئوریک کمتر حضور دارند ، بسپاریم.
وی تصریح کرد: همچنین تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده نسبت به دانشجویان بسیار کمتر است که این نیز یکی از ضعف هایی است که امید است به زودی برطرف شود.
نظری گفت: اکنون به ازای هر 30 نفر دانشجو یک عضو هیات علمی در دانشکده پرستاری فعالیت می کند که آمار پایینی است و همین کمبود فشار مضاعفی را به اعضای هیات علمی می کند.
وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون سعی شد این کمبود را جبران کنییم که موفق شدیم چندین عضو هیات علمی اضافه کنیم اما دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این آمادگی را دارد که افراد واجد شرایط را در دانشکده پرستاری با خدمات ویژه جذب کند.
همچنین فریبا طالقانی رییس دانشکده پرستاری و مامایی استان اصفهان گفت: یکی از مسائل برای هر کشور ،ملیت و موسسه ای تاریخچه آن است که بخشی مهمی از جامعه و سازمان به شمار می رود.
وی افزود: اینکه بدانیم از‌ کجا شروع کرده و به کجا رسیده و چه خواهیم کرد امر مهمی است .
رییس دانشکده پرستاری و مامایی استان اصفهان گفت:دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از دانشگاههای قدیمی جهان و خوزستان بوده که در تاریخ کشور جایگاه بالایی دارد چرا که رشادت های جوانان این منطقه که بعضا دانشجویان همین دانشگاه بودند، بر هیچکس پوشیده نیست .
وی بیان کرد : نقاط ضعف را باید با برنامه ریزی به شکل صحیح برطرف کنیم اما ‌در شرایط کنونی که در تنگنای مالی قرار داریم اداره امور مربوط به دانشگاه ها کار سختی است که نیازمند مدیریت قوی است.
همچنین مرضیه اسدی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه جندی شاپور یکی از ماندگارترین دانشگاه های علمی جهان است. در مقطع کارشناسی گروه پرستاری حدود 405 دانشجوی، در مقطع ارشد 138 دانشجو و در مقطع دکترای تخصصی 23 دانشجو تحصیل می کنند.
وی افزود: همچنین در گروه مامایی در مقطع کارشناسی 140نفر، در مقطع ارشد 103 نفر و در دوره دکترای تخصصی نیز 9 نفر مشغول تحصیل هستند. در رشته کارشناسی اتاق عمل نیز به صورت پیوسته 134 نفر و به صورت ناپیوسته 85 نفر در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رشته های ارشد پرستاری این دانشکده شامل کودکان، داخلی جراحی، روان پرستاری، پرستاری ویژه بزرگسالان و سلامت جامعه است.
7152/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.