به گزارش ایرنا محمد ابوالحلاج روز چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: طرح جامع مدیریت پسماند دزفول در سال 1389 طی قراردادی به دانشگاه جندی شاپور اهواز سپرده شد که اکنون این طرح آماده شده است.
وی اظهار داشت: نحوه ساخت سلول های بهداشتی، نحوه دفع شیرابه، ساخت حوضچه شیرابه و دیگر موارد در این طرح گنجانده شده و زمینه برای اجرای آن فراهم است.
معاون امور شهری شهرداری دزفول با بیان اینکه مجوز بهره برداری از چاه های موردنیاز برای این طرح گرفته شده است، افزود: شهرداری دزفول در حال حاضر این طرح را در مرحله اجرا دارد ولی شهرداران اقماری نیز باید همکاری لازم برای اجرای این طرح را با شهرداری دزفول داشته باشند و به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.
ابوالحلاج افزود: اعتباری معادل 200 میلیارد ریال در سال 1395 برای مدیریت پسماند به شهرداری های دزفول داده شد که شهرداری های شمس آباد، صفی آباد و امام به تعهدات خود برای دیوارکشی عمل کردند ولی شهرداری چغامیش هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد و شهرداری سیاه منصور نیز به 50 درصد تعهدات عمل کرد.
وی درخصوص پسماندهای عفونی نیز گفت: اقدامات لازم برای مدیریت پسماندهای عفونی از یکسال قبل آغاز شده و امید است تا پایان امسال به مرحله بهره برداری برسد.
معاون امور شهری شهرداری دزفول درخصوص کارخانه پردازش نیز اظهار داشت: در سال 1391 قراردادی با بخش خصوصی بسته شد که اختلافاتی بین بخش خصوصی پیش آمد و با شکست مواجه شد، از سال 1394 نیز به دنبال فسخ این قرارداد بودیم که از 2 ماه پیش قرارداد فسخ شد و شهرداری به دنبال سرمایه گذار جدید است که اگر انجام شود قبل از سال جدید کلنگ زنی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سایت دفع زباله ماهور برنجی دزفول مجوز زیست محیطی دارد، افزود: تفکیک زباله از مبدا در 2 غرفه در سطح شهر دزفول فعال بودند که امیدواریم با ورود پیمانکار جدید از هفته آینده فعالیت آنها بیشتر شود.
معاون امور شهری شهردار دزفول اظهار داشت: باوجود اقدامات انجام شده درخصوص مدیریت پسماند هنوز کاستی هایی وجود دارد که شهرداران باید همکاری لازم برای رفع این کاستی ها را انجام دهند.

** ساماندهی مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ سازی است
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: متاسفانه مردم همکاری لازم را برای مدیریت پسماند ندارند و با رهاسازی فاضلاب در مناطق مختلف بویژه مناطق گردشگری چهره شهر را خراب می کنند.
عبدالحسین پوررکنی افزود: مردم گاومیش آباد که بیشترین شیر مورد نیاز مردم دزفول را تولید می کنند، نکات بهداشتی را با رها کردن زباله ها در خیابان رعایت نمی کنند که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.
وی اظهار داشت: اجرای سیستم فاضلاب روستای کهنک دزفول با 40 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
پوررکنی از شهرداران شهرهای تابعه دزفول خواست با توجه به اهمیت سلامت مردم همکاری لازم را برای مدیریت پسماند داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز یکی از دغدغه های بهداشت را مدیریت پسماند دانست و گفت: در روستاها بیشتر با معضل پسماند مواجه هستیم که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.
اسماعیل شیخ رئیس اداره استاندارد دزفول نیز اظهار داشت: استانداردهای زیادی برای دفع زباله باید رعایت شود که باید مورد توجه قرار گیرند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.