مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به هشدار هواشناسی خوزستان یک سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی از صبح یکشنبه به کشور وارد می شود که این سامانه بارش برف و باران، وزش بادشدید را به همراه دارد.
کیامرث حاجی زاده افزود: همچنین دربرخی نقاط ازارتفاعات شمال وشرق خوزستان کولاک و بارش برف در روز یکشنبه و بارش برف و باران و وزش باد در شرق خوزستان در روز دوشنبه و لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی پیش بینی می شود.
وی ادامه داد:به شهروندان به ویژه افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع سیلاب، صاعقه، تند باد توصیه می شود از تردد نکردن غیرضروری در شرایط نامساعد جوی خودداری و نیز از اسکان ، تردد، برپایی کمپ، چادر، و نیز چرا و تعلیف احشام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، کانال‌ها در سواحل دریا و مناطق پرخطر خودداری کنند.
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان همچنین از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها خواست تدابیر مورد نیاز با توجه به وضعیت حادثه خیزی شهرستان برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.
بر اساس این گزارش، بارندگی های سه ماه پاییز 97 در خوزستان، 142.4درصد نسبت به شاخص بلند مدت پاییزی و 353.2 درصد نسبت به پاییز پارسال افزایش نشان می دهد.
بیشترین میزان بارش پاییز استان در ایستگاه‌ حسینیه (اندیمشک)با 425.5 میلیمتر و کمترین میزان بارش در آبادان با104.2میلیمتر ثبت شده است.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.