به گزارش ایرنا مردم بخش های مختلف شهرستان اندیمشک در اربعین حسینی در قالب هیات های سینه زنی و زنجیر زنی در مقبره شهدای گمنام این شهر تجمع کرده و به سوگواری و عزاداری پرداختند.
امام جمعه اندیمشک در جمع سوگواران حسینی در سخنانی ، با تشریح فلسفه قیام امام حسین (ع) ، گفت:باید راه نفوذ محبت اهل بیت (ع) را در جان و دل خود بیش از همیشه زنده کنیم.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود: رفتار و گفتار شیعه باید متمایز باشد و این اربعین حسینی فرصت را برای ما مهیا کرده که شیوه زندگی خود را متناسب با رفتار و سیره اهل بیت (ع) کنیم.
وی بیان کرد:دشمنان همواره تلاش می کند مانع اقتدار و پیشروی مسلمانان شود اما مسلمانان با اجتماع های وحدت آفرین خود در ایام محرم و اربعین موجب ناکامی آنها شده اند.
در این آیین عزاداران حسینی که از بخش های مختلف اندیمشک بر مزار شهدای گمنام حضور یافته بودند با برگزاری مراسم های ویژه سینه زنی و سوگواری عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.
همچنین در اربعین حسینی هیات های عزادار در سطح شهر اندیمشک به حرکت در آمده و عزاداری کردند.
شب گذشته نیز مراسم ویژه عزاداری با حضور هزاران نفر از مردم شهید پرور و خداجوی اندیمشک و قرائت زیارت عاشورا در مقبره شهدای گمنام برگزار شد.
بیش از پنج هزار پرس غذای نذری با مشارکت نیکوکاران در اربعین حسینی در مقبره شهدای گمنام پخت و توزیع شد.
دهها موکب در شهرستان اندیمشک در حال اسکان و پذیرایی زوار کربلای معلی در مسیرهای رفت و برگشت هستند.
روزانه بیش از یکصدهزار نفر از زائران کربلای معلی از مسیر شهرستان اندیمشک تردد می کنند.
7281/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.