به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود:حرکت و قدرت شیعه موجب واهمه و ترس دشمنان اسلام شده است.
وی اظهار کرد:آنها می خواهند اجتماع بزرگ شیعه شکل نگیرد لذا برای اختلاف افکنی بین مردم ایران و عراق نیز تلاش گسترده ای دارند.
وی اجتماع اربعین حسینی را یک فرصت ارزنده برای مسلمانان دانست و تصریح کرد:راهپیمایی اربعین فرصت بزرگی برای مسلمانان است که باید هوشمندانه با مدیریت شرایط از آن برای وحدت بیشتر استفاده کنند.
حجت الاسلام حسینی نوری گفت:از فرصت اربعین باید برای تبیین فرهنگ اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی استفاده کرد.
امام جمعه اندیمشک در بخش دیگری بر ضرورت توجه هرچه بیشتر مسئولین برای رفع دغدغه های مردم تاکید کرد و گفت:مسئولین باید با مردم شفاف بوده و با برقراری ارتباط مطلوب با مردم ، مسائل و امور را با مردم در میان بگذارند.
وی این موضوع را حق مردم دانست و تاکید کرد:با توجه به فرمایشات امام علی (ع) باید مسائل را با مردم در میان گذاشت و این موضوع از شاخصه های حکومت اسلامی ما است که سبب اعتماد عمومی می گردد.
وی فساد اداری را یکی از مخرب ترین امور در حکومت ها عنوان کرد و گفت:فساد اداری عامل اصلی از پای درآمدن هر حکومتی است و بی اعتمادی مطلق مردم را به دنبال دارد.
امام جمعه اندیمشک از دستگاه قضایی در خصوص حکم 2 نفر از مفسدان اقتصادی سکه و ارز قدردانی کرد و افزود: قاطعیت دستگاه قضا موجب امیدواری در مردم شده و اعتماد آنها را بیشتر می کند.
امام جمعه اندیمشک با اشاره به نقش دانش آموزان در دوران مختلف گفت:550 هزار دانش اموز در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و 36 هزار دانش اموز شهید داشتیم که نشان می دهد دانش اموزان با معنویت در عرصه حضور داشتند.
وی افزود: امروز نیز باید بستر را فراهم کنیم تا جوانان و نوجوانان ما با مسجد و مراکز معنوی بیشتر انس گرفته و ارتباط بگیرند که این مهم از وظایف مهم سازمان بسیج دانش آموزی است.
وی در ادامه گفت:باید دستاوردهای نظام را تشریح کنیم زیرا دشمن تلاش می کند این دستاوردهای بزرگ در عرصه های مختلف را کم جلوه دهد.
امام جمعه اندیمشک افزود:علیرغم همه مشکلات و فشارهای دشمن ، دستاوردهای عظیمی داشته ایم و با تشریح این دستاوردها روحیه نشاط و امید در جامعه بیشتر خواهد شد.
7281/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.