شهرام مقام پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از استقرار بیمارستان صحرایی از ابتدای ماه صفر تاکنون به 96 هزار و 95 زائر آموزش لازم برای مقابله با بیماریهای در کشور عراق ارائه شده و تاکنون 591زائر خانم نیز از خدمات پایگاه فوریت های مامایی استفاده کردند.
وی افزود: همچنین تعداد 70 زایر از خدمات دندانپزشکی بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان استفاده کردند.
مقام تعداد مواکب و اماکن اسکان و مراکز پخت و پز زایران اربعین را 247 محل اعلام کرد و بیان داشت:تاکنون سه هزار و 72 بازدید از مواکب و اماکن اسکان و مراکز پخت انجام شده و 567 مورد کنترل موادغذایی با دستگاه های پرتابل از غذاهای پخت شده در مواکب بعمل آمده است.
وی گفت:در طول مسیر حرکت زائران 268 مخزن آب موجود است که تاکنون یک هزار و 774مورد کلرسنجی، تعداد 94 نمونه برداری میکروبی آب مخازن و 71 نمونه گیری مشکوک به بیماریهای منتقله از آب و غذا انجام شده است.
سخنگویی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:308 بازدید از تاسیسات رفاهی در موکب های اربعین از جمله حمام و سرویس بهداشتی انجام شده و یک میلیون و 13 هزارو 500 لیتر آب گندزدایی شده است.
وی افزود: همچنین تاکنون 13 هزارو 820 ماسک بین زائران اربعین در مرز شلمچه توزیع شده است.
بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادا با ظرفیت 130 تخت بستری در گذرگاه مرزی شلمچه برپا شده و در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.
این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، داروخانه، بستری خانم‌ها و آقایان، اتاق عمل، آزمایشگاه و رادیولوژی است و واحد مامایی و اتاق ویژه شیردهی مادران نیز پیش بینی شده است.
شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی اربعین در استان خوزستان می باشند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
از ابتدای ماه صفر تاکنون 350 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه به عراق سفر کردند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.