به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی عصر سه شنبه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران از زائران خواست برای سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات با در دست داشتن گذرنامه و روادید به مرزهای سه گانه مراجعه کنند.
وی تردد در مرزهای سه گانه را روان توصیف کرد و افزود:با هماهنگی که با مقامات مرزبانی عراق صورت گرفت زائران با سهولت بهتری به عتبات عالیات در حال سفر می باشند.
فرمانده مرزبانی تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد خاصی در مرزهای سه گانه و مسیر تردد زائران مشاهده نشده و امنیت زائران به صورت دائمی رصد و کنترل می شود.
سردار رضایی در خصوص تامین امنیت مرز جنوب شرق کشور نیز گفت: مشکل امنیتی در مرزهای جنوب شرق وجود ندارد و هماهنگی‌ لازم با مرزبانی کشور پاکستان برای تامین امنیت مرزهای مشترک انجام شده است.
وی روند تردد زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: بیشتر این زائران از کشورهای ترکیه، روسیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، ازبکستان و آذربایجان می باشند.
700 هزار نفر زائر اربعین ایرانی و اتباع خارجی از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران وارد عراق شده اند.
مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، و مرز مهران در استان ایلام گذرگاه های زائران برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در عراق است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.