به گزارش ایرنا حجت الاسلام جاسم موسی پور دوشنبه در آیین بهره برداری از سرای محله کیانشهر اهواز با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت های فرهنگی ادامه داد: وجود اماکن فرهنگی همچون اکسیژن برای یک جامعه ضروری است اما متاسفانه بهره برداری از این پروژه ها از جمله فرهنگسراها با مشکلات بسیاری روبه رو است.
وی با اشاره به اینکه تاخیر چند ماهه در بهره برداری فرهنگسرای کیانشهر به دلیل نبود کابل برق مایه تاسف است، افزود: اگر مشارکت مردمی نبود این فرهنگسرا بهره برداری نمی شد.
حجت الاسلام موسی پور گفت: مشکلاتی از این دست در سایر فرهنگسراها همچون فرهنگسرای عین2، زویه و منطقه سه اهواز نیز وجود دارد درحالی که تقریبا بیشتر کارهای مربوط به پروژه ها به اتمام رسیده و آماده بهره برداری هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت تقویت اماکن فرهنگی گام برداریم ادامه داد: در شهرهای دیگر فرهنگسراهای مشارکتی ساخته می شود.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهراهواز با بیان اینکه فرهنگسراها باید توسط مردم اداره شوند افزود: نگهداری از این مراکز مهم تر از ساخت آنها است.

** نقش مهم سراهای محله در افزایش سلامت مردم
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این آیین با نامناسب خواندن فضای کار در خوزستان گفت: نباید مقابل افرادی که در خوزستان مانده و مشغول خدمت هستند مانع تراشی شود.
نوذر درستان، اماکنی همچون سرای محله را در افزایش سرانه سلامت مردم بسیار مهم خواند و افزود: شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر مدیران حوزه شهری نقش مهمی در حوزه سلامت دارند.
وی با تاکید بر اینکه خود مراقبتی شعار امسال سلامت جهانی است ادامه داد: از حدود 270 سازمان مردم نهاد استان خوزستان حدود 30 تا 35 درصد آنها در حوزه سلامت فعالیت می کنند.

** فرهنگسراها نمادی از توسعه یافتگی
شهردار اهواز نیز فرهنگسراها را نمادی از توسعه یافتگی شهرها دانست و گفت: چنین فضاهایی سبب تبادل و ارتقای سطح کیفی زندگی در شهرها می شود.
منصور کتانباف با بیان اینکه در کلانشهرهایی مانند تهران در هر محله یک فرهنگسرا وجود دارد افزود: با وجود تمام محدودیت های مالی اما تکمیل فرهنگسراهای کلانشهر اهواز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای کوی رمضان و فرهنگیان اهواز نیز درحال تکمیل و بهره برداری است خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک فرمانداری مشکلات پیش روی این 2 فرهنگسرا حل شود تا هر چه سریعتر در اختیار شهروندان قرار گیرد.
فرهنگسرای کیانشهر با 42 میلیارد ریال در مساحت 2هزار و 100 متر مربع عصر روز دوشنبه به بهره برداری رسید. این فرهنگسرا دارای بخش های مختلفی همچون خانه علم و زندگی، خانه کودک و نوجوان، خانه ورزش، خانه بازی، ستاد مدیریت بحران، سالن آمفی تئاتر، خانه دوام و ایمنی و خانه فن آوری و اطلاعات است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.