به گزارش ایرنا معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: اگر هشت سال برای دفاع از آب و خاک این کشور در دوران جنگ تحمیلی تلاش کردیم امروز خط مقدم این جبهه تولید است.
برات قادیان با اشاره به اینکه شرایط حساس امروز کمتر از یک جنگ فیزیکی نیست افزود: زمانی که دنیا به دنبال توسعه و پیشرفت بود کوتاهی کردیم و باید از زودتر از سال 80 سند چشم انداز برای کشور تدوین می شد.
وی گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور تحریم ها تهدید نیست بلکه فرصت است و می توان با برنامه ریزی سرمایه های موجود کشور در بخش تولید و اشتغال به خوبی فعالیت کرد.
معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: سرمایه انسانی از مهم ترین سرمایه های کشور است که برای توسعه و پیشرفت کشور باید به تقویت این سرمایه ها پرداخت.
قبادیان گفت: بالغ بر پنج میلیون دانشجو با 100 هزار عضو هیات علمی در کشور وجود دارد اما از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت اقتصاد و صنعت کشور به خوبی استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم شروع شده و این انقلاب می تواند تولید را دگرگون کند، افزود:
در این انقلاب صنعتی تولید نه با دست انسان، بلکه با استفاده از فکر و ایده، وتولید از راه دور و به صورت هوشمند است و ایران باید در این انقلاب صنعتی نقش پررنگی داشته باشد.

** خوزستان پایلوت طرح تاپ
معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه بیان کرد: طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ' طرح تاپ' برای کمک هر چه بیشتر به تولید و صنایع کشور تدوین شده است که از سال آینده در خوزستان به صورت پایلوت انجام می شود.
قبادیان گفت: این طرح متشکل از گروهی از اساتید و دانشجویان نخبه و سربازانی که تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری دارند ،می باشد که برای حل مشکلات واحدهای صنعتی مشاوره و راهکار ارایه می دهند.
وی افزود: در این طرح افراد هوشمند دانش و فناوری را در شهرک ها و نواحی صنعتی تزریق می کنند که با استفاده از نظریات افراد نخبه واحدهای صنعتی و مردم سود می برند.
معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تنها نگرانی من در این طرح اجرای غلط آن است، اگر این طرح به درستی انجام شود تحول عظیمی را در حوزه صنعت و زندگی مردم ایجاد خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز بیان کرد: میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری از 14واحد صنعتی در خوزستان یک هزار و 710 میلیارد ریال است که برای 379 نفر ایجاد اشتغال شده است.
اخلاق محمدیان افزود: زمینه فعالیت این واحدها در حوزه صنایع فلزی، کانی های غیر فلزی، غذایی، بسته بندی، شیمیایی و غیره است.
وی ادامه داد: از این تعداد واحد صنعتی پنج واحد در اهواز، چهار واحد در آبادان و خرمشهر، 2 واحد در بهبهان، 2 واحد در دزفول و یک واحد در ایذه است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه با اشاره به 22 پروژه عمرانی نیز که در سطح شهرک های صنعتی این استان به بهره برداری رسید افزود: اعتبار این تعداد پروژه 171 میلیارد و 433 میلیون ریال است که برای 253 نفر ایجاد شغل می کند.
محمدیان گفت: از جمله این پروژه ها احداث ساختمان اداری، عملیات خیابان سازی، احداث تصفیه خانه فاضلاب، تامین خودرو آتش نشانی و غیره است.
وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 12 پروژه عمرانی در شهرک های صنعتی خوزستان ادامه داد:عملیات اجرایی این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 176 میلیارد و 780 میلیون ریال آغاز شده است و میزان اشتغالزایی این پروژه ها 120 نفر است.
محمدیان درادامه بیان کرد: از 6 ماهه دوم پارسال تاکنون میزان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خوزستان 68 درصد رشد یافته است.
در ششمین روز از هفته دولت با حضور قبادیان معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل سالن اجتماعات شهرک صنعتی ناحیه چهار اهواز ، 14 واحد صنعتی، و 22 پروژه عمرانی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 12 پروژه عمرانی در این شهرک ها آغاز شد.
71 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.