به گزارش ایرنا، دکترمحمدرضا خباز دوشنبه شب در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت: بزرگداشت این هفته امسال حساس تر از هر سال دیگر است زیرا آمریکا اعلام کرده که در تلاش است تا ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب را نبینند، اما مردم ما امسال هم با شکوه تر از هر سال دفاع مقدس را گرامی می دارند.
وی افزود: برنامه های هفته دولت، هفته دفاع مقدس و دهه فجر امسال باید با شکوه تر برگزار شود و البته باید تلاش کنیم حضور مردم دراین برنامه ها بیش از پیش باشد.
وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه حمله نظامی به ایران هرگز اتفاق نمی افتد گفت: مسئله مهم در زمان کنون، جنگ اقتصادی است زیرا بدخواهان، از جنگ نظامی ناامید شده اند اما از جنگ اقتصادی ناامید نشده اند و تلاش دارند تا در این حوزه به کشور ضربه بزنند.
خباز اظهار داشت: در این زمینه باید تلاش کنیم اقتصاد کشور مقاوم شود و با فراهم کردن حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری باید احساس امنیت داشته باشد و البته این احساس می توند با هم افزایی و تعامل ایجاد شود.
استاندار خراسان شمالی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ ما، جنگ کاملا نابرابر و به نوعی بین المللی بود زیرا رزمندگان ما در برابر توان 48 کشور و تجهیزات و تسلیحات نظامی آنان مقابله کردند.
وی با بیان اینکه باید بیش از پیش یاد این ایثار و ارزش ها را گرامی بداریم افزود: این اقدام یک سرمایه گزاری معنوی است و آثار مثبت آن به خود ما و جامعه ما باز می گردد.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر حفظ و حمایت از جایگاه خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان گفت: در سایر کشورها و جوامع، بها و احترام ویژه ای برای کسانی که کشورشان را از تاخت و تازها نجات داده، قائل هستند و ما نیز باید ارزش آنان را ارج بگذاریم.

* تکریم از ایثارگران باید تبدیل به جریان شود
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه تکریم از ایثارگران و خانواده شهدا نباید مناسبتی باشد گفت: تجلیل از این جانفشانی ها باید تبدیل به یک جریان شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری اظهار داشت: برای تکریم از جایگاه جانبازان، باید دستگاه ها و نهادهای مختلف پیش قدم باشد و با برنامه ریزی مشخص، مشکلات و نیازهای آنان شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر لزوم انتقال ارزش های اسلام و دفاع مقدس به نسل جدید گفت: باید میان نسل امروز و گذشته پیوند برقرار شود و در این زمینه، جوانان برای اجرای برنامه های مربوط به هفته دفاع مقدس دخالت داده شوند و برخی کارها به این قشر سپرده شود.

* مانور اقتدار در نخستین روز هفته دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در این نشست برگزاری رژه نیروهای مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس را از برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: رژه نیروهای مسلح با حضور تمام رده ها و به میزبانی تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان ارتش برگزار می شود.
سرهنگ احیامحمد امیری اظهارداشت: تقدیر از سربازان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، نواختن زنگ مقاومت و رونمایی از چند عنوان کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.