علی خادمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی در نخستین نشست هیات مدیره که 16 اردیبهشت ماه جاری برگزار شد، برگزاری جشنواره مطبوعات استان را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: بر این اساس مقرر شد در جلسه آتی هیات مدیره این خانه موضوع فراخوان جشنواره، نحوه ارسال آثار و سایر موارد مورد بررسی قرار گرفته و موضوع به اطلاع خبرنگاران و اصحاب رسانه برسد.

* برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و مقدماتی خبر
خادمی با اشاره به لزوم ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی و افزایش سطح دانش و استانداردهای کار خبری برای خبرنگاران گفت: دوره های آموزش تخصصی ویژه اعضای خانه مطبوعات با هدف ارتقای سواد رسانه ای با برگزاری دوره های آموزش نوین خبرنگاری، دوره های آموزش فضای مجازی، مدیریت رسانه در بحران، گرافیک و طراحی، عکاسی خبری و مدیریت سایت و پورتال در نیمه اول امسال و با حضور اساتید برجسته عرصه خبر برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد کلاس های آموزش مقدماتی خبر برای علاقه مندان رشته خبرنگاری در شهرستان های استان برگزار شود.
به گفته خادمی، زمان دقیق برگزاری این دوره ها و مکان آن پس از برنامه ریزی های لازم به اطلاع اعضای خانه مطبوعات و علاقمندان به عرصه خبر اعلام خواهد شد.

* تدوین برنامه پنج ساله
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی با بیان اینکه در این نشست همچنین موضوع تهیه برنامه پنج ساله خانه مطبوعات استان در دستور کار اعضا قرار گرفت، اظهار کرد: مقرر شد اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات در نشست آتی خود با بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات برخی از مدیران به تدوین برنامه پنج ساله این خانه بپردازند.

* پرداخت هدیه نوروزی خبرنگاران
خادمی همچنین از پرداخت هدیه نوروزی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات در ماه جاری خبرداد و گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز، این هدیه با تاخیر 2ماهه به خبرنگاران پرداخت می شود.

* معرفی نماینده خانه مطبوعات در شورای حل اختلاف
خادمی همچنین از معرفی 2 نفر از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان به عنوان نمایندگان این خانه به دادگستری کل استان خبرداد و گفت: با نظر مساعد و حمایت های رئیس کل دادگستری استان، نماینده این خانه در شورای حل اختلاف ویژه رسانه ها و همچنین رابط خبری این خانه انتخاب و به دادگستری کل استان معرفی شدند.

* پیگیری بیمه خبرنگاران
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی همچنین از پیگیری بیمه خبرنگاران با توجه به توافقات انجام شده بین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی خبرداد و گفت: تلاش می کنیم تا با بهره گیری از توافقات انجام شده بین وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی و همچنین استفاده از تسهیلات ویژه صندوق هنربه مشکلات بیمه ای خبرنگاران پایان دهیم.
خادمی از مدیران رسانه های استان خواست تا با مطالعه توافقات یاد شده، خبرنگارانی را که تا کنون از بیمه تامین اجتماعی بی بهره بوده اند، تحت پوشش بیمه قرار دهند.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری جلسات منظم هیات مدیره، خانه مطبوعات استان بتواند به رسالت و وظیفه ذاتی خود در راستای حمایت از مطبوعات بومی و محلی و همچنین ارتقای جایگاه خبرنگاران جامه عمل بپوشاند.
در خراسان شمالی 25 مورد مجوز نشریه اعم از مکتوب و غیر مکتوب، عمومی و تخصصی ثبت شده است و 250 نفر در عرصه رسانه های این استان فعالیت می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.