به گزارش ایرنا جلال جهان نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد عمومی است که تخصص های محدودی نیز دارد، طرح هتلینگ در بخش های زنان و اطفال اجرا شده و در بخش سی سی یو در حال اجرا است.
وی افزود: بخش آی سی یو نیز با هزینه کرد 65 میلیارد ریال بزودی به بهره برداری می رسد و مجوز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز گرفته شده است.
وی اظهار کرد: در شهرستان های شیروان و اسفراین هر کدام یک درمانگاه تخصصی و در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز یک درمانگاه وجود دارد، هم اکنون شهرستان مانه و سملقان، فاروج و راز و جرگلان نیز فاقد درمانگاه هستند.
این مسئول درمانی استان خراسان شمالی گفت: در سال گذشته یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای درمان مستقیم و غیرمستقیم از سوی این سازمان برای بیمه شده ها هزینه شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش درمان تامین اجتماعی این استان 527 ردیف سازمانی نیرو دارد اما تنها 427 نفر مشغول به کار هستند، هم اکنون برای جذب 100 نفر نیرو در تلاش هستیم.

* تامین اجتماعی ماهانه 250 میلیارد تعهدات بیمه ای پرداخت می کند
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ماهانه 250 میلیارد ریال بابت تعهدات بیمه ای بلند مدت و کوتاه مدت از سوی این اداره کل به بیمه شده ها پرداخت می شود.
محمدعلی عباس زاده وحید جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را بیش از ١١٠ هزار نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون 14 هزار بازنشسته و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث مصوبه هیات وزیران نیز اشاره ای کرد و افزود: کارفرمایان خوش حساب تا دو ماه فرصت دارند از بخشودگی جرایم استفاده کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی به طرح کارآموزی در محیط واقعی و در رابطه با دانش آموختگان اشاره ای کرد و افزود: این آمادگی را داریم که با کارفرمایان همکاری کنیم تا بتوانند با شرایط قانونی نیروی دانش آموخته به عنوان نیروی شاغل به کار گیرند و همچنین از معافیت بیمه به مدت دو سال نیز برخوردار شوند.
عباس زاده وحید اظهار کرد: این اداره کل برای وصول مطالبات خود از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار به صورت قانونی می تواند برخورد کند، تلاش شده تا با تعامل این طلب را وصول کنیم.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد این جمعیت در روستاها سکونت دارند.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.