به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، متن پیام محمدرضا صالحی به شرح ذیل است:
22 اسفند 1358 روزی بود که با فرمان حضرت امام، نهادی انقلابی برای رسیدگی به امور خانواده های شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی شکل گرفت؛ دیری نگذشت که با وقوع جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ملت ایران، وظایف و مسئولیت های این نهاد انقلابی نوپا به مراتب فزونی یافت.
امروز شاهدیم که بنیاد شهید و امور ایثارگان مسئولیت خطیر رسیدگی به مسائل خانواده های معظم این عزیزان را عهده دار است؛ هرچند که تکریم و تجلیل و رسیدگی به امور جاری خانواده زنان و مردان مجاهد و ایثارگری که جان و سلامتی خود را در راه اعتلای ایران اسلامی و مقابله با تجاوز دشمن زبون فدا کردند، وظیفه یکایک مسئولان و افتخاری برای همگان است.
دولت تدبیر و امید نیز که سکاندارش خود را از جنس خانواده بزرگ ایثار و جهاد است، نهایت اهتمام خود را برای پاسداشت ارزش های ایثارگران مصروف داشته است؛ همانانی که برای حفظ و تداوم نظام جمهوری اسلامی و تحقق آرمان های متعالی آن به ویژه استقلال، آزادی، رفاه و پیشرفت نسل های آتی و برساختن جامعه نمونه ای مبتنی بر مردمسالاری دینی و الگویی برای همه جوامع آزاده، از جان خود گذشتند.
اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و توجه به دغدغه های معظم له در این خصوص، تدوین آیین نامه ها و اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران، راه اندازی شورای ترویج ایثار و شهادت در سطوح ملی و استانی، تنظیم و ابلاغ سند راهبردی ایثارگران، تدوین بندهای ویژه در لایحه برنامه ششم توسعه برای حمایت مادی و معنوی از جامعه بزرگ ایثارگری و رزمندگان و پرداخت معوقات خانواده شهدا که از سال 89 باقی مانده بود، بخشی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید دکتر روحانی در این راستا بوده است.
امروز نیز مردم و مسئولان همپای یکدیگر در سراسر کشور بر سر مزار شهدا می روند و ضمن ادای احترام به پرستوهای خونین بال میهن، با آرمان های آنان تجدید میثاق می کنند و شایسته است برای حفظ گنجینه های به یادگار مانده از این اسوه ها و انتقال آن به نسل های آینده نیز کوششی دوچندان شود. یاد و خاطره حدود 3 هزار شهید گرانقدر خراسان شمالی به ویژه فرماندهان و سرداران شهید استان را گرامی می دارم و برای آنان علو درجات و برای همه مسئولان گام نهادن در مسیر تحقق آرمان های بلند آنان را از خداوند منان مسئلت دارم.
6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.