به گزارش ایرنا سیدحمیدرضا طیبی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون در بسیاری از کشورها از تبدیل علم و فناوری ثروت زیادی به دست آورده اند که در این مهم ما عقب بوده ایم.
وی با بیان اینکه علم را تبدیل به فناوری کنیم افزود: همچنین باید فناوری را تبدیل به تولید ثروت و شغل کنیم و این مهم را در کشور الگو سازی کنیم.
وی بر توسعه پایدار در زمینه های فرهنگی، علمی و فناورانه، اجتماعی و توسعه سیاسی در کشور تاکید کرد و افزود: اگر هر کدام از این موارد کار نشوند دچار مشکل در کشور خواهیم شد.
وی افزود: هم اکنون در کشور خدمات ارزنده ای در زمینه های مختلف در سطح کشور انجام شده است اما در زمینه توسعه علمی تبدیل علم و فناوری به ثروت نقص هایی داریم که باید رفع کنیم.
وی با بیان اینکه در توسعه فناوری کار و اشتغال ایجاد می شود گفت: هم اکنون باید به این زمینه بیشتر توجه کنیم زیرا که مشکل کنونی کشور نیز بیکاری و اشتغال است.
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نخبگان سیاسی باید به یک مدل مشترک برسند گفت: هم اکنون در دنیا با وجود اینکه جناح های مختلفی وجود دارد اما در اداره کشور به یک نقطه مشترک می رسند، جناح های سیاسی در مسایل اصلی کشور باید متفق باشند.
وی اظهار کرد: نخبگان سیاسی باید در مسائل اصلی کشور به فهم و یک مدل مشترک برسند، اما متاسفانه با تغییر مدیریت ها برنامه و طرح ها نیز تغییر می کند که این امر مانع توسعه جامع کشور در زمینه های مختلف خواهد شد، برنامه ها باید درازمدت باشد چرا که مسائل و مشکلات در کوتاه مدت برطرف نخواهند شد، در تغییر مدیریت ها برنامه ها عوض نشوند.
طیبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود اینکه هم اکنون در کشور زیر ساخت های خوبی داریم اما فرار مغزها نیز وجود دارد که باید به گردش مغزها تبدیل شود.
وی همچنین بر استفاده از فناوری و منابع علی و تجربه سایر کشورها نیز تاکید کرد و گفت: باید به شکل معقولی از تجربه و علم سایر کشور ها استفاده کنیم اما بازار خود را به راحتی در اختیار آنان قرار ندهیم.
وی به ایجاد طرح ها در جهاد دانشگاهی نیز اشاره ای کرد و گفت: هم اکنون برنامه ریزی کرده ایم در سطح استان ها بر اساس مزیت های استان پروژه تعریف کنیم و حتی اگر ظرفیت وجود داشته باشد در نیاز ملی نیز طرح تعریف می کنیم.
وی بر ایجاد تفاهم نامه پژوهشکده صنایع غذایی با تمرکز بر دام در این استان نیز اشاره ای کرد و گفت: این امر یک کار شاخص است و امید وار هستیم که در سطح ملی و بین المللی بدرخشد.
وی بر مدیریت پروژه های بزرگ نیز تاکید کرد و افزود: باید از خارجی ها فناوری و علم را بگیریم و خود مدریت کنیم نباید بازار تنها در اختیار آنها گذاشته شود.
در این آیین از زحمات احسان عباسی قدردانی و رضا شاهین فر به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی معرفی شد.
این آیین با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.