مجید پورعیسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، یکهزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و 2 هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای این استان مصوب شده است.
وی افزود: یکی از ناکارآمدی ها در استان که البته در اراده استان نیست، ناکارآمدی در سیاست های پولی است.
وی تصریح کرد: برای مثال، از صندوق توسعه ملی اعتبارات شناور اختصاص می یابد اما استان هایی که می توانند ارتباط بهتری برقرار کنند بیشتر از سایر استان ها از این اعتبارات بهره مند می شوند.
وی افزود: استان هایی مثل خراسان شمالی نمی توانند در جذب این اعتبارات با استان های قوی تر رقابت کنند.

* گران ترین بلیت هواپیمایی در خراسان شمالی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره مناسب نبودن برنامه های پروازی در فرودگاه بجنورد گفت: اینکه که گفته می شود پرواز در این فرودگاه برای شرکت های هواپیمایی صرفه اقتصادی ندارد، برای ما قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: روال در برنامه های پروازی براین است که اگر 40 درصد از ظرفیت پرواز پر باشد، هزینه های خدمات پروازی سربه سر می شود یعنی در این شرایط شرکت هواپیمایی به هیچ عنوان متضرر نمی شود.
وی گفت: استانداری در یک دوره خاص خرید صندلی های خالی به میزان 40 درصد را تقبل و تضمین کرده است و بر این اساس هیچ نگرانی برای شرکت های هواپیمایی وجود ندارد و هر گونه پرواز برای آنان مقرون به صرفه خواهد بود.
پورعیسی تصریح کرد: بلیت های شرکت های هواپیمایی که در خراسان شمالی فروخته می شود، گران ترین بلیت های سطح کشور است و بر این اساس به هیچ عنوان شرکت های هواپیمایی در خدمات رسانی متضرر نمی شوند.
وی گفت: یکی از مشکلات این است که شرکت های هواپیمایی برنامه پروازی مناسب و منظمی در این استان ندارند و به علت های مختلف پروازها لغو می شود و این امر سبب می شود که مردم نیز استقبال خوبی از این شرکت ها نداشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تاکید کرد: استانداری آمادگی دارد تا در یک دوره خاص 40 درصد از ظرفیت های خالی پروازها را خریداری کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.