به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی شنبه در دیدار با کشاورزان پیشرو شیروان اظهار کرد: هم اکنون تنش محیطی و زیستی تبدیل به یک فرصت شده که باید به دنبال شیوه های جدید بود.
وی گفت: کشاورزان باید از دانش فنی و فناوری روز استفاده کنند و باید کشاورزی را فن آور، مکانیزه و علمی کنیم وآن را از حالت سنتی به صنعتی و علمی گسترش دهند.
وی با بیان اینکه اگر تشکل توانمند داشته باشیم نیازمند دولت نخواهیم بود گفت: باید به زنجیره های تولید توجه کنیم زیرا که اولویت دولت در سیاست گذاری کشاورزی نیز همین است.
یوسفی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی با سرمایه کم اشتغال می شود افزود: امسال 3 هزار و 800 میلیارد ریال برای اشتغال توسعه پایدار روستایی در خراسان شمالی با نرخ 6 درصد پیش بینی شده است که 45 درصد سهم بخش کشاورزی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به کمبود بارندگی های در این استان گفت: هم اکنون اراضی آبی تبدیل به اراضی دیم می شود که باید از بذر اصلاح شده و کشت مکانیزه استفاده کرد تا تولید بیشتری داشته باشیم.
یوسفی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی این سازمان طی سال جاری افزود: در این مورد مصوبات ما در مقایسه با سال گذشته بیش از 43 درصد رشد داشته است.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: مشکلات مجموعه فعالین اقتصادی روز به روز بیشتر می شود و ما گرفتار یک مجموعه مشکلات هستیم که باید حلقه مفقوده را پیدا کرد.
امین رضا مرآتی به ایجاد هماهنگی بین ظرفیت های مختلف شهرستان اشاره و اظهار کرد: سیاست های یکساله حوزه کشاورزی باید مشخص و بسترها برای گسترش کار علمی دراین بخش فراهم شود.
وی گفت: باید همفکری کرد چرا که ریشه بسیاری از مشکلات ما عدم هماهنگی است، هزینه ها بالا و درآمد کم است و باید بهره وری را بالا ببریم از سویی فرهنگ کسب و کار را در کشور نهادینه کنیم و اعتقاد به تولید داشته باشیم که در این صورت نیاز به حمایت نیست.
شهرستان شیروان 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پر جمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.