به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خادمی پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این هیات پنج نفر هستند و امشب وارد بجنورد مرکز خراسان شمالی می شوند که سه نفر مرد، یک نفر خانم و یک نفر مترجم است.
وی گفت: ازعلمای لبنان شیخ حسن عبدالله، شیخ حسین قبریس، ظهیر جعیر و عبدالله الجبری به همراه یک خانم مترجم حضور دارند.
حجت الاسلام خادمی گفت: هدف ما از حضور علمای لبنان در خراسان شمالی معرفی این استان و تعالی،
استحکام و وحدت دینی در میان اهل سنت و شیعه است تا عطوفت و مهربانی نیز در میان آنها پررنگ شود.
وی افزود: ما هیچ فاصله و جدایی میان فرق و مذاهب دینی مشاهده نمی کنیم، این وحدت و اخوت در میان شیعه و سنی بسیار نزدیک و نمود دینی دارد.
وی اظهارکرد: از جمله برنامه های این سفر می توانبه زیارت گلزار شهدا، بازدید از اماکن تاریخی، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان، دیدار با علمای اهل سنت و اساتید دانشگاه، نشست با علما و روحانیون بجنورد را برشمرد.
حجت الاسلام خادمی از دیگر برنامه ها به نشست با علمای راز و جرگلان، نشبت با مردم اهل سنت راز و جرگلان، جلسه ای برای بانوان فرهیخته در محل این اداره کل، نشت با برخی از دبیران و اساتید خانم دانشگاه، مصاحبه و میزگرد تلویزیونی و بازدید از حوزه علمیه امانیه راز و جرگلان اشاره کرد.
وی با اشاره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: جهان اسلام در مقابل این عملکرد ساکت نخواهد بود و اکنون اعتراض ها به صورت جهانی از ناحیه کشورهای اسلامی بوده اما برخی از کشورهای عربی سکوت کردند که این سکوت آنها هم معنادار است.
حجت الاسلام خادمی عنوان کرد: گروه تکفیری داعش نیز می خواستند محور مقاومت را نابود کنند اما فعالیت های جبهه مقاومت در این راستا باعث شد تا آنها موفق نشوند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.